FANDOM

"Na ich oczach Kamienie Toa zaczęły pulsować, a następnie wzbiły się w powietrze. Wystrzeliły z nich promienie energii żywiołów, kąpiąc Matoran w świetle, zmieniając ich, przyznając im moce. Kiedy było już po wszystkim, Matoranie stali się Toa Metru, wybranymi strażnikami Metru Nui."
— Narrator, Tajemnica Metru Nui
Moc Toa
LoMN Vakama Sacrificing Toa Power
Energia
Znane stany Energia
Podstawowa lokalizacja Wszechświat Matoran
Funkcje Transformacja Matoran w Toa, uzdrawianie
Moc Toa jest ukrytą energią wśród wszystkich Toa i Matoran przeznaczonych do bycia Toa.

Historia

Moc Toa została stworzona przez Wielkie Istoty, kiedy powołały one do życia Helryx, pierwszą Toa. Mocy tej używano później przy tworzeniu pierwszych Kamieni Toa.

Niektórzy Matoranie zostali napełnieni energią w momencie ich stworzenia. Gdy energia zostanie wyzwolona przez zewnętrzne źródło, Matoranin przekształca się w Toa. Toa potrafi manipulować energią na różne sposoby, takie jak tworzenie Kamieni Toa czy leczenie innych istot.

Jednak w przeciwieństwie do Mocy Żywiołów, Moc Toa nie odnawia się po użyciu. Kiedy Toa wypełni swe przeznaczenie, ma możliwość poświęcenia całej swojej Mocy Toa dla większego dobra; jeśli zużyje całą Moc, staje się Turaga.

Moc Toa może być też wyssana przez Kamień Nui.

Funkcjonalność

Moc Toa może zostać wykorzystana w następujący sposób:

  • Istota może ją przewodzić i zamknąć wewnątrz Kamieni Toa;
  • Aktywacja ukrytej Mocy Toa przeznaczonego Matoranina;
  • Uzdrowienie fizyczne obrażeń i leczenie trucizn;