FANDOM

"Przed ich oczami, Kamienie Toa zaczęły pulsować, a następnie wzbiły się w powietrze. Promienie elementarnej energii wystrzeliły z nich, kąpiąc Matoran w świetle, zmieniając ich, przyznawając im moce. Kiedy było już po wszystkim, Matoranie stali się Toa Metru, wyznaczonych strażników Metru Nui."
— Narrator, Tajemnica Metru Nui
Moc Toa
LoMN Vakama Sacrificing Toa Power
Energia
Znane stany Energia
Podstawowa lokalizacja Wszechświat Matoran
Funkcje Transformacja Matoran w Toa, Uzdrowienie

Moc Toa jest ukrytą energią wśród wszystkich Toa i Matoran przeznaczonych do bycia Toa.

Historia

Moc Toa została pierwsza stworzona przez Wielkie Istoty kiedy oni stworzyli Helryx. Była później używana w tworzeniu pierwszych Kamienii Toa.

Niektórzy Matoranie są przepojeni energią w momencie ich utworzenia. Gdy energia jest wyzwalana przez zewnętrzne źródło, Matoranin przekształca się w Toa. Toa potrafi manipulować energią na różne sposoby, takie jak tworzenie Kamienie Toa, jak również leczenie istot.

Jednak w przeciwieństwie do Mocy Żywiołów, Moc Toa nie mogą być ładowana, gdy jest stosowana. Kiedy przeznaczenia Toa są zakończone, mają możliwość poświęcenia wszystkich swoich Mocy Toa dla większego dobra; jeśli zrezygnują z Mocy Toa, stają się Turaga.

Moc Toa może być też wysysana przez Kamień Nui.

Funkcjonalność

Moc Toa została wykorzystana w następujący sposób:

  • Istota może ją przewodzić i zamknąć wewnątrz Kamienii Toa
  • Aktywacja ukrytej Mocy Toa przeznaczonego Matoranina
  • Uzdrowienie fizyczne obrażeń i leczenie trucizn