FANDOM

Morskie Wrota
Noimage
Miejsce
Położenie Wszechświat Matoran
Status Zdemontowane
Morskie Wrota były bramami rozmieszczonymi w całym Wszechświecie Matoran.

Historia

Morskie Wrota znajdowały się w ścianach kopuł z wyspami i lądami Wszechświata Matoran. Umożliwiały podróżowanie pomiędzy poszczególnymi lokacjami drogą morską przez kanały płynnej Protodermis.

Metru Nui

Morskie Wrota Metru Nui były rozmieszczone wzdłuż Wielkiej Bariery. Przez wieki używano ich do wpuszczania statków handlowych oraz do podróżowania na zewnątrz kopuły. Jedna z takich bram prowadziła do zindustrializowanej wyspy Xii.

Osiemnaście miesięcy przed Wielkim Kataklizmem, Makuta Teridax, podszywający się pod Turagę Dume, wysyłał Toa Mangai do Wielkiej Bariery z misjami zamknięcia bram. Toa i towarzyszący im Kronikarz Kodan podołali zadaniu, lecz zostali niedługo potem wszyscy zabici przez Mrocznego Łowcę Eliminatora.

Nidhiki i Krekka otworzyli jedną z bram, by dostać się do miasta. Potem The Shadowed One i Sentrakh przedostali się przez tę samą bramę z zamiarem zbadania przyczyny śmierci Nidhikiego i Krekki. Na jednej z bram The Shadowed One znalazł Kanohi Kakamę należącą do zabitego Toa Mangai i wyrzucił ją do Srebrnego Morza.

Po bitwie o Bara Magna i emigracji ludności Wszechświata Matoran na Spherus Magna, wszystkie Morskie Wrota zostały zdemontowane.

Pojawienia

Książki

Powieści

Przewodniki