Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nivawk krążył dookoła wiru, starając się nie podlecieć za blisko. Jego ostrożność okazała się daremna, bowiem czarna macka czystej energii pochwyciła go i wciągnęła do wirującej masy ciemności."
— Narrator, Legendy Metru Nui
Mroczna Ręka
LoMN Teridax's Shadow Hand
Umiejętność
Działanie Makuta wykorzystują swoje moce Cienia, by stworzyć dodatkową kończynę, która pozwala im łapać i wchłaniać przedmioty oraz inne istoty
Użytkownicy Makuta

Mroczna Ręka to zdolność charakterystyczna dla gatunku Makuta. Pozwala im stworzyć materialną dłoń zbudowaną z Cienia, którą mogą przewodzić albo przez dzierżone narzędzia, albo przez ich własne ciała. Dodatkowa kończyna może chwytać przedmioty lub istoty i natychmiastowo przyciągać je z powrotem do Makuta, którzy wchłaniają pochwycony obiekt. Wchłonięcie daje im dodatkową energię, którą mogą wykorzystać do przeprowadzenia transformacji.

Jeśli wchłoną żywą istotę, Makuta muszą szybko przytłoczyć jej wolę, albo ryzykują stłumienie własnej. Podczas bitwy przeciwko Toa Metru Makuta Teridax męczył się konsekwencjami wchłonięcia trzech różnych istot - Nidhikiego, Krekki oraz Nivawka - co odwracało jego uwagę.

Przeważnie Makuta nie mają dużej władzy nad tą mocą. Każdy złapany obiekt - niezależnie od tego, czy chcą, czy nie - zostanie do nich automatycznie przyciągnięty. Jednakże, Makuta Chirox często używał Mrocznej Ręki w swoich eksperymentach, dzięki czemu nauczył się panować nad nią lepiej niż inni Makuta. W szczególności potrafił całkowicie zatrzymać automatyczne przyciąganie.

Przykład użycia[]

Comic Shadow Hand

Makuta Chirox używa Mrocznej Ręki

W filmie BIONICLE 2: Legendy Metru Nui Teridax użył Mrocznej Ręki, by wchłonąć Nivawka, dodając masę Rahi do swojej i w efekcie zdobywając skrzydła. Później, spróbował użyć Ręki na Toa Metru Vakamie, jednak Turaga Lhikan zablokował ją swoją tarczą - ta została wchłonięta, zaś Turaga zginął.

Teridax po raz kolejny próbował użyć Ręki na Vakamie, ale przez przypadek złapał Wielką Barierę i przyciągnął ją do siebie.

Ciekawostki[]

Advertisement