Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Niazeski są gatunkiem niewielkich insektów stworzonych przed wieloma laty przez Bractwo Makuta, których zadaniem było trzymanie większych bestii Rahi w ryzach, z użyciem ich jadowitych ukąszeń."
— Magazyn LEGO Brickmaster, wydanie na maj-czerwiec 2008 roku
Niazesk
Niazesk
Rahi
Moce Jad
Status Istnieją
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna

Niazeski to małe, owadzie Rahi.

Historia[]

Makuta Bitil utworzył gatunek Niazesków z użyciem wirusów oraz ciekłej Protodermis. Podobnie jak inne Rahi, miały one zamieszkać Wszechświat Matoran. Pozostali Makuta rozprzestrzenili owadzie Rahi po całym Wszechświecie, by kontrolowały zachowania większych bestii Rahi.

Po Bitwie o Bara Magna, wskutek której Robot Wielkiego Ducha został poważnie uszkodzony, ocalałe Niazeski opuściły Wszechświat Matoran i przeniosły się na odrodzoną Spherus Magna.

Zmutowane Niazeski[]

Mutran zabrał kilka Niazesków ze sobą do Karda Nui podczas inwazji Makuta na Jądro Wszechświata. Stworzenia te uległy mutacji wskutek kontaktu z wodami Bagna Sekretów.

Niektóre ze zmutowanych Niazesków zaatakowały Takanuvę, Pohatu i Gali, gdy ci przelatywali przez bagno. Stworzenia zostały pokonane przez moce Cienia Takanuvy.

Wszystkie Niazeski przebywające w Karda Nui zostały zabite, gdy rozpętały się Burze Energii.

Cechy i umiejętności[]

Ukąszenia Niazesków niosły ze sobą trujący jad, dzięki któremu stworzenia mogły trzymać większe Rahi w ryzach.

Niazeski, które zostały zmutowane przez mutagen, urosły kilkukrotnie, a ich jad uległ wzmocnieniu. Wskutek mutacji osiągnęły wysokość około dwóch metrów.

Informacje o zestawie[]

Niazeska można zbudować z części Pohatu Phantoka, Vampraha oraz Toa Igniki. Instrukcje budowy modelu zawarto w majowo-czerwcowym wydaniu magazynu LEGO Brickmaster na rok 2008.

Pojawienia[]

Online

Opowiadania

Linki zewnętrzne[]

Advertisement