FANDOM

"Za bardzo się martwisz, bracie. Jak zawsze. Pamiętasz, jak coś uszkodziło wierzchołki wszystkich tych Wież Wiedzy z Ko-Metru? Byłeś pewien, że wrócił Smok Kanohi. Okazało się, że to były wkurzone lodowe nietoperze."
Toa Nidhiki, Narodziny Mrocznego Łowcy
Nietoperz Lodowy
Noimage
Rahi
Status Pospolite
Moc Nieznane lub brak
Lokalizacja Ko-Metru (dawniej)
Spherus Magna

Nietoperze Lodowe to nieznośne, latające Rahi-szkodniki.

Historia

Gatunek Nietoperzy Lodowych został stworzony przez Makuta przy użyciu wirusów i ciekłego Protodermis, by zapełnił z pozostałymi Rahi Wszechświat Matoran.

Wiele Nietoperzy Lodowych zagnieździło się na szczytach Wież Wiedzy w Ko-Metru. Tam znane były z wlatywania do obserwatorium i niszczenia wszystkiego na swej drodze - ich zachowania utrudniały podróż po Ko-Metru drogą powietrzną, dlatego większość Sterowców wybierała inne trasy.

Podczas przejęcia Metru Nui przez Visoraki po Wielkim Kataklizmie, Rahaga Kualus wezwał tysiące Nietoperzy Lodowych, by przepędziły kilka Suukoraków, które zagrażały mu i Toa Hordika Nuju. Nietoperze wdały się w walkę z Suukorakami, podczas gdy Kualus i Nuju uciekali, a później wycofały się.

500 lat temu, Kualus wezwał przy użyciu swego berła ostatnie stado Nietoperzy Lodowych w Metru Nui, by rozproszyć Visoraki, podczas gdy Rahaga i Turaga Dume pomagali Keetongu.

Po bitwie o Bara Magna, wskutek której Robot Wielkiego Ducha został ciężko uszkodzony, wiele Nietoperzy Lodowych wyemigrowało z Wszechświata Matoran na odrodzoną Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Nietoperze Lodowe były białe lub przeźroczysto białe i nie stanowiły szczególnego zagrożenia dla Matoran, choć mogły powodować poważne szkody, przez co określano je jako szkodniki. Ponadto były przysmakiem dla Kryształowych Wspinaczy.

Ciekawostka

  • Gdy Whenua był Matoraninem, kilka tuzinów Nietoperzy Lodowych uciekło z Komór Zastoju i zalęgło się w biurach administracyjnych Archiwów.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Opowiadania