FANDOM

"Jesteśmy Toa. Czy któraś z naszych wypraw nie skończyła się sukcesem?"
— Nikila w wizji Lesovikka, Sny o Zagładzie
Nikila
Noimage
Matoranin
Klasa Vo-Matoranka
Tytuł/Praca Nieznana
Kanohi Maska Prawdopodobieństwa
Toa Nikila
Toa
Tytuł Toa Błyskawic
Drużyna Toa Cordak
Kanohi Wielka Maska Prawdopodobieństwa
Narzędzia Trójząb
Status Martwa
Wymowa Ni-ki-la

Nikila była żeńską członkinią Toa Cordak i władała żywiołem Błyskawic. Była również niezwykle bliską przyjaciółką Lesovikka.

Biografia

Krótko przed przebudzeniem Toa Mata, Lesovikk, Nikila i sześciu innych Toa utworzyli pierwszą drużynę Toa - Toa Cordak. Bronili oni swojej ojczyzny przed zagrożeniami z zewnątrz oraz pomagali Matoranom w ich codziennych zajęciach. Pewnego dnia, podczas patrolu wyspy, napotkali stado Zyglaków. Gdy zostali zaatakowani, Lesovikk zawahał się na zbyt długą chwilę i zadecydowało to o losie drużyny, której wszyscy członkowie, poza jej przywódcą, zginęli.

Wizja Lesovikka

Kiedy Lesovikk usiłował podejść do osłabionego przez Teridaxa Karzahniego, ten użył mocy swojej maski, by zająć Toa. Lesovikk zobaczył jeszcze raz walkę z Zyglakami, które zostały potem zastąpione przez rozumną chmurę kwasu. Tym razem wojownik zdążył w porę zareagować i jego przyjaciele nie zginęli. Toa, oczarowany wizją, całkowicie zapomniał o swojej walce z Karzahnim i o Mahri Nui.

Mimo iż w rzeczywistości minęło tylko kilka minut, Lesovikk spędził wiele lat ze swoimi kompanami w wizji. Jednakże, kiedy Nikila powiedziała, że wyrusza na patrol stoczyć walkę z Zyglakami, Lesovikk przypomniał sobie, że jego drużyna zginęła z rąk tych właśnie bestii, a nie chmury kwasu. W rezultacie uwolnił się z wizji, a iluzja, łącznie z Nikilą, zniknęła.

Cechy i umiejętności

Jako Toa Błyskawic, Nikila potrafiła tworzyć, absorbować i kontrolować energię elektryczną. Posiadała duże zdolności taktyczne i strategiczne, więc w swojej drużynie pełniła funkcję dowódcy taktycznego. Z charakteru była miła, lecz zbyt pewna siebie; miała bardzo lekceważący stosunek do wroga.

Maska i uzbrojenie

Nikila używała Maski Prawdopodobieństwa, umożliwiającej zwiększanie i zmniejszanie prawdopodobieństwa danej sytuacji. Jej bronią był Trójząb, który przewodził moc Błyskawic.

Ciekawostki

  • Dopóki nie pojawiła się Nikila, Błyskawice były uznawane za pomniejszą moc, a nie za Żywioł. Wraz z wprowadzeniem tej postaci, Błyskawice stały się oficjalnie żywiołem. Ponadto, wprowadzenie jej potwierdziło obecność Toa płci żeńskiej poza żywiołem Wody i Światła.
  • Wygląd Nikili został narysowany przez Vrahno, użytkownika BZPower, na konkurs fanowskiego zinu Kanohi Journal, Storyline Contest #4: Nikila Artwork. Zajął pierwsze miejsce i został oficjalnie uznany za kanon.

Pojawienia