FANDOM

"Obrońcy nigdy się nie gubią. No, prawie nigdy."
— Nilkuu, Wyspa Zaginionych Masek
Nilkuu
Set Protector of Stone
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Kamienia
Broń Miotacz Burzy
Status Żywy
Miejsce pobytu Okoto

Nilkuu jest jednym z sześciorga Obrońców, strzegącym wioski Kamienia na Okoto.

Biografia

Nilkuu przejął stanowisko Obrońcy Kamienia po swoim ojcu, odziedziczył po nim także Maskę Mocy. Przez lata bronił mieszkańców Region Kamienia przez niebezpieczeństwami, dopóki wyspy nie zaatakowały Pająki Śmierci.

ProtectorOfStone

Obrońca Kamienia

Nie mogąc powstrzymać hord, Nilkuu udał się do Świątyni Czasu, znajdującej się w Regionie Dżungli, zgubił jednak drogę pośród obcych mu drzew. Natknął się wtedy na Bingzaka, młodego mieszkańca zniszczonej wioski Dżungli, ściganego przez Pająki Śmierci. Pokonał bestie i uratował chłopca, a ten w ramach wdzięczności zaproponował, że zaprowadzi Obrońcę Kamienia do świątyni.

Nocą Nilkuu i Bingzak dotarli do Świątyni Czasu, gdzie Obrońca Kamienia i pięcioro pozostałych Obrońców użyło Maski Czasu i wyrecytowało starożytną Przepowiednię Bohaterów, którą ich poprzednicy usłyszeli po tym, jak odnaleźli pozbawione życia ciało Ekimu po jego walce ze swym bratem, Makutą. Tym samym, Obrońcy wezwali sześcioro Toa na Okoto.

Nilkuu zabrał Bingzaka do swojej wioski i wkrótce potem obaj znaleźli się za murami obronnymi pustynnej osady. Obserwując niebo, Bingzak dostrzegł ruchomą konstelację gwiazd, która w rzeczywistości okazała się być lecącymi w stronę Okoto kometami. Jedna z komet wylądowała w pobliżu miejsca, w którym znajdowali się Nilkuu i Bingzak; Obrońca Kamienia natychmiast się tam udał. Powitał nowo przybyłego Toa Pohatu i, ponieważ Władca Kamienia miał problemy z przypomnieniem sobie swojego imienia i przeznaczenia z powodu amnezji, wyjaśnił bohaterowi kim jest i jakie jest jego zadanie. Rozmowę przerwał odgłos rogu, alarmujący o ataku Pająków Śmierci.

Jeden z Pająków przejął kontrolę nad Bingzakiem, Toa i Nilkuu udało się go jednak oswobodzić i powstrzymać atak. Następnie Obrońca Kamienia powiedział Pohatu o Lordzie Pająków Śmierci i licznych ofiarach, nad którymi władca hord przejął kontrolę. Niedługo potem Nilkuu i Pohatu wyruszyli na poszukiwania Złotej Maski Kamienia. Podczas poszukiwań, zmierzyli się z kilkoma Skorpionami Śmierci na pustyni.

Pohatu and Protector Walking 2 Animation

Nilkuu i Pohatu na poszukiwaniach Złotej Maski

Po żmudnej i długiej podróży, dwójka odnalazła ją w pustynnym kanionie. Podczas gdy Pohatu zdobywał maskę, Nilkuu walczył ze ścigającymi ich niebieskimi Pająkami Śmierci. Wrogowie mieli jednak przewagę liczebną i pokonaliby Obrońcę, gdyby w porę nie zjawił się Pohatu, który pokonał Pająki, dzięki mocy maski. Wtedy też Toa Kamienia otrzymał wizję i dowiedział się, że zadaniem jego i pozostałych Władców jest przebudzenie uśpionego Ekimu.

Gdy Toa pokonali Lorda Pająków Śmierci i wkroczyli do Miasta Twórców Masek, Nilkuu i pozostali Obrońcy postanowili wyruszyć im na pomoc w walce z Armią Czaszek. Przemierzając tajne przejście, Obrońcy dotarli do podziemnych grot, gdzie spotkali dawną archeolog Okoto, Harvali, oraz odkryli wykute runy opisujące, w jaki sposób Ekimu ułożył Przepowiednię Bohaterów. Niedługo potem zostali zaatakowani przez ogromnego węża, kontrolowanego przez Pająka Śmierci. Po oswobodzeniu go, Nilkuu zaprzyjaźnił się z wężem, a ten zabrał ich do kryjówki Lorda Pająków Śmierci, gdzie Obrońcy ostatecznie pokonali władcę hordy.

Następnie grupa dostała się do miasta, gdzie po walce z Wojownikami Czaszek spotkali przebudzonego Ekimu oraz Toa. Niedługo potem, Okotanie zaczęli powracać do Miasta Twórców Masek, by na nowo wypełnić życiem stolicę wyspy.

Jakiś czas później, grupa niedobitków Wojowników Czaszek i Pająków Śmierci zaatakowała okolice Wielkiej Kuźni. Obrońcy odparli atak szkieletów, podczas gdy Toa w nowych zbrojach walczyli z Pająkami Śmierci i wkrótce potem niebezpieczeństwo zostało zażegnane.

Po ostatecznej porażce Makuty z rąk Toa i powrocie bohaterów do gwiazd, Nilkuu dalej stoi na straży Okoto i jego mieszkańców.

Cechy i umiejętności

Obrońca Kamienia posiada wielką mądrość i doświadczenie w walce, brak mu jednak dobrego zmysłu orientacji w obcym terenie, choć sam Nilkuu niechętnie się do tego przyznaje.

Maska i bronie

Nilkuu nosi Maskę Obrońcy Kamienia, świętą Maskę Mocy wykutą dawno temu przez Ekimu i przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

Obrońca Kamienia dzierży Miotacz Burzy mogący strzelać podmuchami piasku, pomimo iż pierwotnie był bronią białą.

Informacje o zestawie

CGI Protector of Stone Pose

Zestaw Nilkuu

Nilkuu został wydany w styczniu 2015 roku jako mały set. Zestaw składa się z 73 części i zawiera Obrońcę Kamienia oraz niebieskiego Pająka Śmierci z żądłem. Obrońca nosi Miotacz Burzy, który może oddać sześć strzałów.

Zestaw może zostać połączony z Pohatu - Władcą Kamienia, by stworzyć większy model.

Artykuł o zestawie 70779 Obrońca Kamienia na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Promocyjne

Animacje

Seriale TV

Gry wideo

Zobacz też

Linki zewnętrzne