Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Niebiosa są w chaosie, a ja muszę śledzić ich wahania."
— Nixie, Mata Nui Online Game
Nixie
Nixie
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Astrolog (Mata Nui)
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Nixie to Ga-Matoranka pochodząca z Metru Nui. Była astrologiem na Mata Nui i śledziła ruchy Czerwonej Gwiazdy przez swój teleskop.

Biografia[]

Metru Nui[]

Niewiele wiemy o przeszłości Nixie na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkała i pracowała w Ga-Metru. Na krótko przed Wielkim Kataklizmem została pojmana przez Vahki i zamknięta w sferze Matoran na rozkaz Makuty Teridaxa udającego Turagę Dume. Nixie i pozostali Matoranie zostali ocaleni przez Toa Metru i przebudzeniu na plaży Mata Nui.

Mata Nui[]

Ciało Nixie stało się mniejsze i słabsze z powodu uśpienia. Tak jak reszta Ga-Matoranek, Nixie pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod instrukcjami Turagi Nokamy. Zajmowała się badaniem Ściany Gwiazd, obserwując ją przez teleskop w swojej chacie. Śledziła także ruchy Czerwonej Gwiazdy.

MNOLG Ga-Koro Hut Interior

Nixie w swojej chacie

Któregoś dnia Nixie została uwięziona w zatopionej chacie przez Tarakavę. Po uratowaniu przez Takuę i walce między Rahi a Gali, Nixie nauczyła Av-Matoranina, jak używać Wielkiego Teleskopu na Plaży Ta-Wahi.

Następnie, kiedy Takua zbadał Wielką Kopalnię Onu-Wahi, spotkał Onu-Matoranina, który natknął się na zegar słoneczny. Poprosił on Takuę, by ten dostarczył Nixie list. W zamian Nixie dała Matoraninowi Gnomon, który był kluczem do wejścia do kryjówki Makuty.

W trakcie inwazji Bohroków na Mata Nui, Ga-Koro zostało zaatakowane przez rój Pahraków. Nixie walczyła u boku pozostałych mieszkanek w obronie wioski, dopóki Toa Mata nie pokonali Bahrag. Kiedy Toa Nuva pokonali Bohrok-Kal, Nixie poddała się Przebudowie i zyskała zwinniejsze oraz silniejsze ciało.

Ga-Matoranka kontynuowała swoje obserwacje gwiazd, dając często Hahli różne zagadki do rozwiązania, kiedy ta pytała Nixie o jej pracę. Pomogła Hahli zdobyć Kryształ Czystości ze Świątyni Czystości dzięki koordynatom wyznaczonym z jednego z jej wzorów wyprowadzonych podczas badań astrologicznych.

Powrót na Metru Nui[]

Nixie pomogła później w konstrukcji łodzi ułatwiających powrót na Metru Nui, gdzie brała udział w odbudowie miasta.

Spherus Magna[]

Po śmierci Teridaxa Nixie zamieszkała na odrodzonej Spherus Magna.

Pojawienia[]

Advertisement