FANDOM

"Potężne Nuhvoki, kryjące się w mroku..."
Turaga Vakama, Przebudzenie Bohroków
Nuhvok
Bohrok Nuhvok
Bohrok
Narzędzia Ziemne Tarcze
Moce Ziemia
Status Uśpione

Nuhvoki to Bohroki Ziemi.

Powstanie

Nuhvoki, podobnie jak reszta Bohroków są tworzone, gdy Av-Matoranie wypełnią swoje przeznaczenie. Wtedy ich organiczna część znika i zmieniają się w pełni mechaniczne, insektoidalne Bohroki, które są przenoszone do gniazd, czekając na sygnał do przebudzenia i oczyszczenia wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha do gołej skały. Nuhvoki Va zostały stworzone do pomocy Nuhvokom w tym zadaniu.

Le-Koro Liberated

Nuhvoki w Le-Koro

Nuhvoki spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata. Niedługo po przebudzeniu, Nuhvoki przypuściły atak na Onu-Koro, przeszkodził im jednak Toa Onua. Niedługo potem opanowały dżunglę Le-Wahi i przypuściły atak na Le-Koro, podporządkowując tamtejszych mieszkańców woli Krana, a z pomocą Lehvaków zniewoliły nawet Toa Lewę; Toa Powietrza został jednak uratowany przez Onuę. Wkrótce potem Nuparu, Takua, Kongu, Tamaru i inni Matoranie sprowadzili Boxory do Le-Wahi. Niestety okazało się, że choć maszyny doskonale sprawdzają się w tunelach Onu-Wahi, to nie są dostosowane do poruszania się po poszyciu leśnym. Kongu i Tamaru skacząc po drzewach wyciągnęli Nuhvoki na otwartą przestrzeń, gdzie Boxory zdołały je zniszczyć.

Po pokonaniu Bahrag przez Toa Mata, Nuhvoki przestały służyć królowym i zostały przeprogramowane przez Matoran do pomocy.

Toa Nuva przebudzili jakiś czas potem na nowo Bohroki, aby mogły wykonać swoją misję, potrzebną do wybudzenia Wielkiego Ducha. Oczyściwszy wyspę Mata Nui, Nuhvoki powróciły do swych gniazd.

Cechy i umiejętności

Bohroki Ziemi to najbardziej zjednoczone z rojów. Pracują ciężko, swoją siłą przewyższają nawet Pahraki, ale boją się słońca i nie lubią walczyć na powierzchni. Z tego powodu opanowały dżunglę Le-Wahi, gdzie pod koronami liściastych drzew zawsze było ciemno. Tak jak inne Bohroki, mogą wystrzelić Kranę przez wysunięcie głowy do przodu oraz przetransformować się w kulę w celu szybszego przemieszczania się.

Bronie

Nuhvoki używają Ziemnych Tarcz, które przewodzą ich moc Ziemi. Mogą używać tarczy do walki. Na przykład, podczas ataku na Le-Koro, Nuhvok zniszczył gąszcz drzew na bagnach pojedynczym ciosem.

Informacje o zestawie

Nuhvok 2

Zestaw Nuhvoka złożony w kulę

Nuhvok został wydany jako średni zestaw w 2002 roku. Liczył 40 części, zawierał jasnozieloną Kranę i mógł złożyć się w kulę oraz poruszać głową. Jest częścią kombineru Bohrok Kaita Za z Tahnokiem i Pahrakiem.

Artykuł o zestawie 8561 Nuhvok na Legopedii.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Promocyjne

Kroniki

Animacje

Gry online

Gry wideo

Płyty CD

Zobacz też

Linki zewnętrzne