FANDOM

"Rzucasz wyzwanie wichrowi będąc źdźbłem trawy?"
— Nuhvok-Kal, Kwestia Czasu...
Nuhvok-Kal
Nuhvok-Kal
Bohrok-Kal
Narzędzia Grawitacyjne Tarcze
Moce Grawitacja
Status Zniszczony

Nuhvok-Kal to Bohrok-Kal władający Grawitacją.

Historia

Nuhvok-Kal był pierwotnie Av-Matoraninem, którego przeznaczeniem była przemiana w Nuhvoka, lecz ostatecznie został przeobrażony w Nuhvoka-Kal przez mutagenną substancję wytworzoną przez Bahrag i uśpiony razem z pozostałą piątką elitarnych Bohrok-Kal. Kiedy Toa Nuva uwięzli królowe Bohroków w Pieczęci Toa, Bohrok-Kal zostały przebudzone i wyruszyły na misję kradzieży Symbolów Nuva, by uwolnić Bahrag.

Comic Gravity Shield In Use

Nuhvok-Kal w walce z Toa Tahu

Nuhvok-Kal pomógł Kohrakowi-Kal ukraść Symbol Nuva Kopaki w kanionie. Później, gdzieś w dżunglach Le-Koro, Tahu i Lewa poważnie uszkodzili Nuhvoka-Kal, werbując kilku Le-Matoran, by rzucali czymś w niego ze wszystkich stron, zmuszając Bohroka do szybkiego obracania się w celu zneutralizowania ich ataków. Tahu Nuva próbował potem użyć roju Tahnoków do zaatakowania Nuhvoka-Kal, ale nie udało mu się, gdyż Nuhvok-Kal użył swojej mocy Grawitacji, by Tahnoki wzleciały na orbitę. Potem użył mocy, by zwiększyć siłę Grawitacji oddziałującą na Tahu, nie pozwalając mu się ruszyć.

Bohrok-Kal znalazły niedługo potem Bahrag razem z pieczęcią w kształcie sześcianu, na której miały umieścić symbole, lecz na ich drodze stanęły Exo-Toa, które zaatakowały Bohrok-Kal. Nuhvok-Kal pomógł innym ich pokonać, używając swoich mocy. Potem Bohrok-Kal podeszły do sześcianu i zaczęły układać na nim symbole. Ich Krana-Kal stały się wtedy srebrne, chroniąc Nuhvoka-Kal i resztę przed zagrożeniami z zewnątrz.

Nuhvok Kal Gravity

Nuhvok-Kal zmiażdżony własną mocą

Bohrok-Kal nie wiedziały, że Toa Nuva podążali ich śladem do jaskini. Bohaterowie wpłynęli mentalne na powiązane z nimi symbole, zwiększając czerpaną z nich przez Bohrok-Kal moc. Nuhvok-Kal został wtedy zmiażdżony przez własną moc Grawitacji i przemieniony w nietrwałą czarną dziurę.

Cechy i umiejętności

Gravity Shield in Use

Nuhvok-Kal używający Grawitacyjnych Tarcz

Nuhvok-Kal uważał, że przeszkadzanie wrogom, takim jak Toa Nuva, to strata czasu i lepiej zająć się poszukiwaniem Bahrag. Czuł się urażony, gdy musiał posłuchać rozkazów Tahnoka-Kal, by odnaleźć Kanohi Nuva, powstrzymując Toa przed ich znalezieniem. Nuhvok-Kal niechętnie przebywał w lesie, gdyż było tam wiele miejsc, w których mógł ukryć się wróg.

Był on powolnym i potężnym Bohrok-Kal. Posiadał moc Grawitacji, której siłę mógł zwiększać i zmniejszać.

Bronie

Nuhvok-Kal używał Grawitacyjnych Tarcz, którymi przewodził swą moc.

Informacje o zestawie

Nuhvok-Kal został wydany wiosną 2003 roku. Zestaw zawierał 40 elementów, mógł wysuwać głowę do przodu w formie ataku oraz posiadał możliwość złożenia w kulę. Łącząc go z Tahnokiem-Kal i Pahrakiem-Kal, można zbudować model Bohrok-Kal Kaita Za.

Artykuł o zestawie 8573 Nuhvok-Kal na Legopedii.

Cytaty

"Nuhvok-Kal nie jest łatwy do złapania. Podejdź do niego na krok, a zaczniesz latać albo zostaniesz przybity do ziemi."
— Lewa, Opowieści Masek

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Kroniki

Animacje

Gry wideo

Płyty CD

Zobacz też

Linki zewnętrzne