Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Nuhvok Va
Nuhvok Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Pazury
Status Wyłączone

Nuhvoki Va to Bohroki Va asystujące Nuhvokom.

Historia[]

Nuhvoki Va zostały stworzone przez Wielkie Istoty do pomocy rojom Bohroków Nuhvoków w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Nuhvoki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Nuhvokom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa. Pomagały swoim rojom w ataku na Onu-Koro, gdzie z Nuhvokami zmierzył się Toa Onua.

Po pokonaniu królowych Bahrag, Nuhvoki Va przestały służyć rojom. Jednakże, kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd.

Kiedy Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha, Nuhvoki Va pomagały swoim rojom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności[]

Na Nuhvoki Va mówi się czasem "tunelowe lisy". Odnosi się to do ich niesamowitych zdolności w kopaniu tuneli. Ich nieproporcjonalnie duże ręce potrafią usunąć kilka kilo ziemi naraz oraz jednym ściśnięciem wycisnąć całe powietrze z płuc ofiar. Poza tym mają podobny układ ruchów: najpierw skaczą pozornie chaotycznymi skokami, po czym stają na nasłuchanie odgłosów. Widzą w nocy, co czyni ich wielkimi łowcami.

Narzędzia[]

Bronią Nuhvoków Va są wielkie pazury, a przenoszone przez nie nieaktywne Krana dla Nuhvoków przybierają czarny kolor.

Informacje o zestawie[]

Nuhvok Va został wydany jako mały zestaw w 2002 roku. Do zestawu było dołączone jedno Krana koloru czarnego. Zestaw posiadał 26 części, które można połączyć z Kohrakiem Va do zbudowania Ptaka Łowieckiego Mata Nui. Nuhvoki Va były także dołączane do słodyczy Kabaya w Japonii w 2003 roku.

Artykuł o zestawie 8555 Nuhvok Va na Legopedii.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

  • BIONICLE: Kolekcjonerska Książka z Naklejkami

BIONICLE

Płyty CD

  • Płyta promocyjna Toa Nuva

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement