FANDOM

Nui-Jaga
Nui-Jaga
Rahi
Status Nieznany
Moc Jad
Lokalizacja Po-Metru, Po-Wahi (dawniej), Spherus Magna

Nui-Jaga to przypominające skorpiony Rahi, zamieszkujące jaskinie w Wszechświecie Matoran.

Historia

Nui-Jaga zostały stworzone przez Makuta z Wirusów oraz Płynnego Protodermis. Były to jedne z pierwszych Rahi.

Najczęściej spotykane w Po Metru, kiedyś w Po-Koro. Ich kolce były bardzo cenione na Metru Nui, dlatego stały się celem łowów, z których jednak często nikt nie wracał. Po Wielkim Kataklizmie wiele Nui-Jaga przeniosło się na Mata-nui, gdzie podobnie jak inne Rahi, dostały się pod kontrolę Teridaxa.

Po przybyciu Toa Mata na wyspę, Nui-Jaga stały się jednym z ich najzacieklejszych przeciwników. Lewa i Gali spotkali na swej drodze te skorpiony, lecz dzięki swym elementarnym mocom zdołali je pokonać.

Wiadomo również, że Makuta z Mata Nui posłał Nui-Jaga by ten strzegł zainfekowane piłki Kolhii, które sprzedawał Ahkmou. Na szczęście przebiegły plan został odkryty i Toa Kamienia Pohatu z pomocą Takuy zdołali pokonać Rahi, a jaskinię pełną trefnych piłek zamknąć.

Gdy Toa byli pod wyspą, zmierzając do jaskini Teridaxa, na powierzchni Matoranie z wiosek zmagali się z hordami Rahi, również z Nui-Jaga. Gdy Makuta został pokonany, bestie zaprzestały ataku. Wtedy też przestały być pod jego kontrolą.

Teraz powróciły do Metru Nui, razem z innymi Rahi i Matoranami.

Umiejętności i Cechy

Nui-Jaga są bardzo agresywne i łatwo da się je sprowokować. Są zawsze gotowe zaatakować obcego sobie, a nawet przedstawicieli swojego gatunku. Swoimi kolcami są
QftM 266 Desert Nui-Jaga
w stanie pluć jadem, który wywołuje tymczasową ślepotę gdy trafi w oczy, albo zadawać śmiertelne ukłucia. Swoimi szczypcami potrafią łamać skały.

Polują w stadach, kierująć swoją ofiarę w ślepy zaułek. Przed atakiem poruzumiewają się ze sobą za pomocą dźwięków opisywanych jako podobne do odgłosu tłuczonego szkła.

Informacje o zestawie

Zestaw Nui-Jaga został wydany w 2001 roku. Zawierał 214 części. W opakowaniu znajdowały się dwa modele. Jeden w kolorze niebieskim, drugi purpurowym. Za pomocą specjalnej dźwigni model mógł atakować kolcem. Pudełko zawierało również instrukcję modelu Kahu, składającego się z obydwu modeli.

Linki zewnętrzne