FANDOM

Nynrah
Nynrah
Wyspa
Mieszkańcy Duchy Nynrah (kiedyś)
Pierwotni mieszkańcy Nynrah (kiedyś)
Populacja Zerowa
Przydzielony Makuta Makuta Tridax
Położenie Na południe od Odiny, na wschód od Południowego Kontynentu
Status Zdemontowana
Nynrah to wyspa we Wszechświecie Matoran. Jej mieszkańcami były Duchy Nynrah.

Historia

Wyspa Nynrah została stworzona przez Wielkie Istoty podczas budowy Wszechświata Matoran. Osiedliła się a niej grupa Fe-Matoran, nazwanych później Duchami Nynrah.

Po Wojnie Domowej Matoran, Makuta Miserix przypisał Tridaxa do nadzorowania wyspy.

Ponieważ na wyspie nie było obecnych żadnych Toa, Matoranie z Nynrah, w trosce o swoje bezpieczeństwo, przeprowadzili raz eksperyment, w nadziei na stworzenie osoby, która mogła ich chronić. Doświadczenie poszło jednak nie po ich myśli i doprowadziło do mutacji jednego z Duchów Nynrah, tworząc istotę o ogromnej sile, ograniczonej mocy latania, ulepszonym wzroku oraz niewidzialnością. Matoranie wygnali mutanta z wyspy, a ten został następnie zwerbowany pod nowym imieniem Phantom w szeregi Mrocznych Łowców.

Po stworzeniu Visoraków na wyspie leżącej na południe od Nynrah, tamtejsi mieszkańcy uciekli do północnego sąsiada. Nynrah to również miejsce, w którym stworzono kilka prototypów Miotaczy Zamor. Mroczni Łowcy Nidhiki i Krekka ukradli je z miejscowej zbrojowni.

Odbyła się tu także bitwa pomiędzy siłami Zakonu Mata Nui a wojskami Bractwa Makuta podczas Wojny Przeznaczenia. Po zaciętej walce, Zakon ostatecznie ogłosił zwycięstwo. Toa Helryx zbierała fragmenty zbroi Rahkshi i próbowała posłużyć się swoją Maską Psychometrii, aby odnaleźć źródło Zenergizowanej Protodermis, z którego powstały. Znalazłszy fragment zbroi powstały z nieznanego dotąd źródła, udała się wraz jej sojusznikiem-Rahi Keetongu we wskazane miejsce.

Po bitwie o Bara Magna, lud Nynrah przeniósł się na Spherus Magna, a sama wyspa została zdemontowana.

Krajobraz

Krajobraz wyspy jest w większości nieznany. Wiadomo tylko, że na wybrzeżu znajdował się stromy klif. Na wyspie znajdowało się kilka osad, z czego jedna zamieszkana przez Duchy Nynrah. W wiosce Matoran znajdowała się zbrojownia, z której Mroczni Łowcy wykradli prototypowe Miotacze Zamor. Wyspa miała także plażę.

Dawni mieszkańcy

Duchy Nynrah

Duchy Nynrah byli jedynymi Matoranami, którzy osiedlili się na wyspie. Słynęli ze swojego wybitnego rzemiosła.

Pierwsi mieszkańcy Nynrah

Niewiele wiadomo na temat pierwotnych mieszkańców wyspy, oprócz tego, że podobnie jak Duchy Nynrah, byli rzemieślnikami.

Pojawienia

Książki Online

Przewodniki

Opowiadania