FANDOM

"Widok zapierał dech w piersiach. Okręty z banderami Bractwa Makuta otoczyły wyspę-miasto, a latające Rahkshi przypuszczały atak z każdej strony, strzelając strumieniami energii ze swoich buław lub uderzając o mury. W jednym miejscu ściana pękła, a wojownicy walczyli przez dziurę, starając się odepchnąć agresorów. "
— Narrator, Wojna Przeznaczenia
Oblężenie Metru Nui
Noimage
Bitwa
Konflikt Siły Bractwa atakują Metru Nui w ramach Wojny Przeznaczenia
Miejsce Metru Nui
Rezultat Siły Bractwa odparte i pokonane
Strony walczące
Zakon Mata Nui
Turaga
Toa Nuva
Toa Mahri
Matoranie
Bractwo Makuta
Oblężenie Metru Nui było ostatnią próbą Bractwa Makuta w wojnie, mającą na celu pokonanie Zakonu Mata Nui.

Cele

Zakon Mata Nui

  • Pokonać Bractwo Makuta
  • Obronić Metru Nui

Bractwo Makuta

  • Pokonać Zakon Mata Nui
  • Zdobyć Metru Nui

Przebieg

Zakon Mata Nui puścił informację przez swoich agentów na Stelcie, jakoby przekształcali Wielki Piec Ta-Metru w fabrykę wirusów, by przeprowadzić fortyfikację miasta i zachęcić Bractwo do ataku. Wkrótce po zakończeniu budowli miasto zostało spenetrowane przez Mrocznego Łowcę Voporaka, który wykradł Kanohi Vahi.

Niedługo po jego odejściu wyspę zaatakowała armada Bractwa Makuta, wraz z ogromnymi wojskami Rahkshi. Gdy Bractwo przypuściło inwazję, agenci Zakonu oraz Toa Mahri Hewkii i Kongu starli się z nimi, wspomagani przez Matoran wykorzystujących maszyny obronne. Jednakże Rahkshi powoli zaczęły przytłaczać obronę miasta i przekroczyły mury przez dziurę, zrobioną wcześniej przez Voporaka.

Wkrótce pojawili się Jaller, Hahli oraz Nuparu i szybko ruszyli z pomocą, by przepędzić Rahkshi, choć nie osiągnęli zadowalających efektów. Za radą Turagi Vakamy odnaleźli Toa Krakuę i nakazali mu odtworzyć sygnał dźwiękowy, którym wzywało się Bohroki. Gdy mu się udało, niewielka grupa Bohroków, uśpionych w Archiwach, przebiła się przez powierzchnię Ta-Metru i starła z Rahkshi. Gdzieś w tym momencie ciało Wielkiego Ducha Mata Nui przebudziło się, lecz przejęte przez umysł Teridaxa. Wykorzystując nowe moce, Makuta stworzył burzę na Srebrnym Morzu, która zaczęła rzucać flotą Bractwa.

Siły naziemne Bractwa dalej atakowały miasto, ale straciły przewagę, gdy pojawili się Toa Nuva i - korzystając z pojazdów, Rockoha T3, Jetraxa T6 i Axalary T9 - przypuścili atak na flotę Bractwa. Wraz z przybyciem Toa Nuva morale obrońców miasta wzrosły gwałtownie, co pozwoliło im ostatecznie pokonać Bractwo.

Następstwa

Turaga ogłosili, że następnego dnia w Koloseum miało odbyć się świętowanie, zarówno zwycięstwa w bitwie, jak i przebudzenia Wielkiego Ducha. To właśnie wtedy Teridax wyjawił wszem i wobec, że przejął ciało Mata Nui, tym samym stając się Wszechświatem Matoran.

Pojawienia

Online

Opowiadania