FANDOM

"Widok był niesamowity. Statki z banderą Bractwa Makuta ringed zataczały pierścień wokół wyspy-miasta, latające Rahkshi atakowały z każdej strony, jedne miotające energię ze swoich bereł, inne niszczące mury. W jednym z miejsc mur pękł, a obrońcy próbowali utrzymać napastników z dala od wyrwy."
— Narrator, Wojna Przeznaczenia
Oblężenie Metru Nui
Noimage
Bitwa / Konflikt
Konflikt Zakon Mata Nui walczy z Bractwo Makuta
Uczestnicy
  • Bractwo Makuta
Lokalizacja Metru Nui
Wynik Siły Bractwa pokonane

Oblężenie Metru Nui było ostatnią próbą Bractwa Makuta pokonania w wojnie Zakonu Mata Nui.

Cele

Zakon Mata Nui

  • Pokonać Bractwa Makuta.
  • Obronić Metru Nui.

Bractwo Makuta

  • Pokonać Zakon Mata Nui.
  • Oblężyć Metru Nui.

Przebieg

Zakon Mata Nui dokonał wycieku informacji za pośrednictwem agentów na Stelcie, że zamierzają zmienić Wielki Piec Ta-Metru w pracownię Wirusów jako pretekst, by wzmocnić miasto. Wkrótce po zakończeniu budowy obrony, zostało najechane przez Mrocznego Łowcę Voporaka, a Kanohi Vahi została skradziona w tym czasie.

Niedługo po tym, jak Voporak zniknął, wyspa została zaatakowana przez flotyllę Bractwa Makuta, razem z ogromną ilością Rahkshi. Jak Bractwo najechało miasto, agenci Zakonu i Toa Mahri Hewkii i Kongu natarli na siły najeźdzców, wspomagani przez Matoran, którzy zbudowali obronę. Jednakże, Rahkshi powoli przezwyciężali siły obronne, i naruszyły ścianę poprzez dziurę zrobioną przez Voporaka.

Jaller, Hahli, i Nuparu wkrótce przybyli, i pomagali pokonywać Rahkshi, lecz z małym efektem. Zgodnie z radą Turagi Vakamy, znaleźli Toa Krakua, kazali mu powtórzyć dźwiękowy sygnał wzywający Bohroki. Mały oddział Bohroków, zamieszkujący w Archiwa, przełamały się na powierzchnię w Ta-Metru, i zaczęły walczyć z Rahkshi. Właśnie w tym momencie, ciało Wielkiego Ducha Mata Nui przebudziło się, ale z umysłem i świadomością Makutay Teridaxa. Używając swoich nowych mocy, Teridax stworzył sztorm w Srebrnym Morzu, wywołując fale, które zatapiały flotę.

Siły Bractwa kontynuowało najazd na miasto, ale stracili przewagę przez przybyłych Toa Nuva, używających swoich pojazdów, Rockoh T3, Jetrax T6, i Axalara T9 do eliminowania floty Bractwa. Z powrotem Toa Nuva, morale obrońców miasta wzrosły, i w końcu pokonali Bractwo.

Po Bitwie

Turaga oświadczył, że uroczystośc odbędzie się w Koloseum następnego dnia, z powodu zwycięstwa w bitwie i przebudzenia Wielkiego Ducha Mata Nui. Teridax ujawnił się wszystkim kontrolując w tym czasie ciało Mata Nui.

Pojawienia