FANDOM

"Obrońcy zaciekle walczyli o nasze Złote Maski... Oni wyznaczyli cel. Mamy obowiązek ocalić Okoto!"
Toa, Polegli Bohaterowie
Obrońcy
Protectors Concept Art
Przywódcy plemion
Siedziba Okoto
Przywódca Brak
Cele Przewodzić plemionom Okoto
Status Aktywni
Sprzymierzeńcy Toa, Ekimu
Wrogowie Pająki Śmierci, Lord Pająków Śmierci
Obrońcy są grupą przywódców plemion na wyspie Okoto.

Historia

Obrońcy strzegli przez wieki pokoju na Okoto, broniąc mieszkańców wyspy przed naturalnymi zagrożeniami, takimi jak dzikie bestie, pożary, burze czy powodzie.

Niedługo po Festiwalu Masek, szóstka Obrońców - Agarak, Uganu, Owaki, Etoku, Kerato i Mamuk - otrzymała od Ekimu wzmocnione Żywiołowe Maski Mocy, wykute z kryształów, które Twórca Masek zdobył podczas spotkania z Istotami Żywiołów. Grupa Obrońców towarzyszyła Ekimu także w podróży do Świątyni Czasu, gdzie Ekimu użył Maski Czasu do przewidzenia przyszłości. Obrońcy rozpoczęli potem podróż po wyspie, by zdobyć od Istot Żywiołów kolejne kryształy, potrzebne do wykucia masek dla bohaterów ujrzanych przez Ekimu w wizji.

Po walce Ekimu i jego brata Makuty, Obrońcy znaleźli nieprzytomne ciało Ekimu w Czarnym Kraterze w Regionie Kamienia i usłyszeli wyszeptaną im Przepowiednię Bohaterów. Pochowali ciało Ekimu w sarkofagu w Mieście Twórców Masek i zachowali przepowiednię na przyszłość.

Protectors Recite Prophecy of Heroes Animation

Obrońcy wypełniają Przepowiednię Bohaterów

Tysiące lat później, Pająki Śmierci zaczęły zagrażać Okoto, szukając Masek Mocy. Kiedy gwiazdy ustawiły się w jednej linii, Obrońcy Narmoto, Izotor, Korgot, Vizuna, Nilkuu i Kivoda zebrali się w Świątyni Czasu i wyrecytowali swoje modlitwy, razem z Przepowiednią Bohaterów. Sześcioro Toa spadło wtedy z nieba na Okoto, każdy lądując w innym regionie wyspy. Każdy Obrońca odszukał odpowiadającego mu Toa i poprowadził go na poszukiwania Złotych Masek Mocy w celu pokonania Pająków Śmierci.

Po wielu tygodniach podróży, Obrońcy i Toa odnaleźli Złote Maski, a Władcy, uzyskawszy pełen dostęp do swoich mocy żywiołów, pokonali hordy Pająków Śmierci. Następnie Obrońcy powiedzieli im, że następnym zadaniem bohaterów jest odnalezienie Ekimu w Mieście Twórców Masek, po czym powrócili do swych wiosek.

Gdy Toa pokonali Lorda Pająków Śmierci i wkroczyli do stolicy Okoto, Obrońcy postanowili wyruszyć im na pomoc w walce z Armią Czaszek. Przemierzając tajne przejście, Obrońcy dotarli do podziemnych grot, gdzie spotkali dawno zaginioną archeolog Okoto, Harvali, oraz odkryli wykute runy opisujące, w jaki sposób Ekimu ułożył Przepowiednię Bohaterów. Niedługo potem zostali zaatakowani przez ogromnego węża, kontrolowanego przez Pająka Śmierci, który po oswobodzeniu zabrał ich do kryjówki Lorda Pająków Śmierci, gdzie Obrońcy ostatecznie go pokonali.

Następnie grupa dostała się do miasta, gdzie po walce z Wojownikami Czaszek spotkali przebudzonego Ekimu oraz Toa. Gdy Okotanie zaczęli powracać do Miasta Twórców Masek, Narmoto zebrał grupkę młodych mieszkańców przy ognisku, by opowiedzieć im o wyprawie Toa i przebudzeniu przez nich Ekimu.

Niedługo potem, grupa niedobitków Wojowników Czaszek i Pająków Śmierci zaatakowała okolice Wielkiej Kuźni. Obrońcy odparli atak szkieletów, podczas gdy Toa w nowych zbrojach walczyli z Pająkami Śmierci i wkrótce potem niebezpieczeństwo zostało zażegnane.

Po ostatecznej klęsce Makuty z rąk Toa, Izotor opowiedział ich legendę zebranym przy ognisku młodym Okotanom.

Znani Obrońcy

Obecni

Dawni

Informacje o zestawach

Sześcioro Obrońców zostało wydanych w styczniu 2015 roku. Każdy zestaw zawiera Pająka Śmierci, Miotacz Żywiołów i wystrzeliwaną dwukolorową maskę.

Części każdego Obrońcy mogą zostać przekazane odpowiedniemu Władcy w celu zwiększenia mocy tego Toa. Instrukcje jak ulepszyć każdego Toa można znaleźć na BIONICLE.com.

Ciekawostki

  • W Bitwie Twórców Masek, trzy z sześciu imion dawnych Obrońców sprzed tysiąca lat, pierwotnie ujawnionych w Zemście Pająków Śmierci, zostało zmienionych: Udapo zostało zmienione na Uganu, Owa na Owaki i Epolim na Etoku. Oprócz tego, ujawnionych zostało sześć kolejnych imion Obrońców poprzedzających tych z czasów walki Ekimu i Makuty:
    • Flammik - Obrońca Ognia
    • Buzkayo - Obrońca Lodu
    • Droton - Obrońca Ziemi
    • Jagiri - Obrońca Dżungli
    • Rokreng - Obrońca Kamienia
    • Bumonda - Obrońca Wody

Pojawienia

Książki Online Komiksy Multimedia

Powieści

Przewodniki

Animacje

Zwiastuny

Powieści graficzne

Pudełkowe

Promocyjne

Seriale TV

Gry Wideo

Zobacz też