FANDOM

Odcinek 4: Mroczny Portal
JTO TitleCard 4
Media
Rodzaj Animacja
Rok wydania 2016

Mroczny Portal to czwarty, ostatni odcinek serialu BIONICLE: Droga do Jedności, opublikowany w serwisie Netflix 29 lipca 2016 roku.

Streszczenie

Ekimu i Toa docierają do Regionu Kamienia, gdzie Ekimu wyjawia im, jak jego brat Makuta trafił do Królestwa Cieni razem ze Stolicą po przywdzianiu Maski Ostatecznej Mocy. Powiedział również, że do otwarcia wrót do Królestwa potrzeba połączonych mocy wszystkich żywiołów - w których posiadaniu znalazł się Umarak Niszczyciel po zebraniu wszystkich sześciu fragmentów dawnej maski Makuty. Następnie, wraz z Agilem, drużyna napotyka w Czarnym Kraterze sługusa złego Twórcy Masek, który jednak nasyła na nich Bestie Żywiołów, a samemu rozpoczyna rytuał uwolnienia Makuty.

Po krótkiej walce, Pohatu, czerpiąc moc z otaczających go kamieni, ostatecznie unicestwia Bestie, a Toa docierają na szczyt mrocznej góry, by zmierzyć się z Niszczycielem. Tam jednak odkrywają, że zostali odcięci od żywiołów Okoto, otoczeni przez cieni, co pozbawiło ich dostępu do swych mocy, a wzmocniło moc Cienia Umaraka, który uwięził bohaterów w mrocznej pułapce. Niedługo potem na miejsce przybywa Ekimu, który łączy się z Agilem, uwalniając oślepiający blask Światła, uwalniając Toa i osłabiając poddanego Makuty. Wraz z tym atakiem Umarak został jednak napromieniowany żywiołem Światła, co pozwala mu wreszcie otworzyć wrota do Królestwa i uwolnić swojego pana.

Próbując mu przeszkodzić, Gali przechwytuje jeden z fragmentów Maski Ostatecznej Mocy, zostaje potem jednak wtrącona przez portal do Królestwa. Tam odnajduje mroczną wersję Stolicy, w której jest świadkiem przemowy Makuty do swoich sługusów. Wspomina on w niej o starożytnej przepowiedni zapisanej na ścianach Świątyni Światła, która zawiera sekret mocy Toa. Zjednoczycielka Wody wyrusza na poszukiwanie świątyni, podczas gdy w świecie Okoto, Toa kontynuują swoje starcie z Umarakiem. Ostatecznie Gali udaje się znaleźć budowlę i po odczytaniu przepowiedni bohaterka dowiaduje się, że to Toa są źródłami mocy żywiołów na Okoto.

Tymczasem, Makuta pochłania Umaraka Niszczyciela i zaczyna wydostawać się na wolność. Wraz z otwarciem portalu z Królestwa ucieka również Gali, która przekazuje swoim braciom poznaną tajemnicę, a wtedy Toa używają całej swojej esencji żywiołów, łącząc swe moce w jeden strumień przeciwko mocy Cienia Makuty. Zły Twórca Masek, nie mogąc przezwyciężyć zjednoczonej siły Toa, zostaje na powrót wtrącony do Królestwa, tym razem bez możliwości powrotu. Poświęciwszy swe moce, Toa powracają do gwiazd, z których przybyli, na oczach Ekimu.

W Mieście Twórców Masek, Obrońca Lodu Izotor przekazuje młodym Okotanom legendę o Toa, przepowiadając, że ponownie przybędą oni z gwiazd na Okoto, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Postacie