FANDOM

"Podwójne uderzenie wstrząsa planetą Bara Magna, a pył, woda i roślinność zakrywają niebo. Spherus Magna jest znów jednością."
Mata Nui, Saga Mata Nui
← Poprzednie Następne →
Wojna Skrallów
Odtworzenie Spherus Magna
Art Spherus Magna Reformation
Wydarzenie
Czas Około miesiąc temu
Działania Spherus Magna zostaje na powrót scalona
Znaczenie Duże

Odtworzenie Spherus Magna było zwieńczeniem misji Mata Nui - fragmenty Bota Magna, Aqua Magna oraz Bara Magna zostały na powrót scalone w Spherus Magna.

Historia

Art The Shattering

Mata Nui opuszcza rozpadającą się planetę Spherus Magna

Ponad 100 000 lat temu wojna o Zenergizowaną Protodermis rozpętała się na planecie Spherus Magna. Ciecz zagrażała stabilności planety, a Wielkie Istoty odkryły po jakimś czasie, że planeta rozpadnie się z powodu zniszczeń. By pomóc odtworzyć planetę po tej nieuniknionej katastrofie, Wielkie Istoty stworzyły Mata Nui oraz jego ciało i nakazały mu naprawić planetę, lecz przed tym miał obserwować inne społeczności i zebrać dane. Jedna z istot w ciele Wielkiego Ducha, Makuta Teridax, miał wspomóc Mata Nui, przejmując jego ciało, podczas gdy sam Wielki Duch miał zamieszkać w planowanym drugim robocie.

Mata Nui opuścił planetę w trakcie Rozpadu, gdy Spherus Magna roztrzaskała się na trzy części - Bara Magna stała się tą największą, zaś z regionów Bota Magna i Aqua Magna powstały dwie mniejsze planetoidy.

Około 1000 lat temu Mata Nui był w drodze powrotnej, by dokończyć swoją misję, lecz został zdradzony przez Teridaxa i uśpiony, co spowodowało, że jego ciało rozbiło się na Aqua Magna. Został ostatecznie przebudzony, ale Teridax wykorzystał szansę, by przejąć jego ciało. Mata Nui został uwięziony w Kanohi Ignice i wygnany w kosmos. Maska z Wielkim Duchem we wnętrzu rozbiła się po jakimś czasie na Bara Magna.

Art Mata Nui Melding Planets

Mata Nui łączy Bara Magna z Bota Magna i Aqua Magna

Na planecie Mata Nui odnalazł później i uruchomił prototypowego robota zbudowanego przez Wielkie Istoty. Przejmując stery nad maszyną, użył jej mocy grawitacji i zaczął przyciągać fragmenty planety do Bara Magna, lecz nie miał wystarczająco dużo mocy, by dokończyć dzieła. Mata Nui udało się odwrócić efekty grawitacji, które sprawiły, że fragmenty stały się kuliste, dzięki czemu mogły wpasować się w pozostawione po sobie dziury.

Art Mata Nui Restoring Spherus Magna

Mata Nui odtwarza Spherus Magna

Niedługo potem pojawił się Teridax i wyzwał Mata Nui na pojedynek. Mata Nui próbował przekonać Teridaxa, że im obu przeznaczone było naprawianie planety, ale Makuta nie słuchał. Podczas walki Teridax próbował zmiażdżyć planetę podmuchem grawitacyjnej energii, ale Mata Nui udało się przekierować atak na księżyce, co sprawiło, że zaczęły się zbliżać do Bara Magna. Pod koniec starcia Mata Nui pchnął Teridaxa na trajektorię upadku Aqua Magna - Makuta został zabity przez skały latające dookoła niej. Ostatecznie dwie planetoidy złączyły się z Bara Magna, na powrót tworząc Spherus Magna. Używając ostatek sił prototypu i Igniki, Mata Nui sprawił, że planeta odżyła i pokryła się roślinnością.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Glatorian

Kronika

Opowiadania