FANDOM

"Dotknij serca ognia Ta-Metru..."
— Napis w Wielkiej Świątyni, Tajemnica Metru Nui
Ogniste Doły
Comic Fire Pits
Miejsce
Położenie Metru Nui (Ta-Metru)
Status Zdemontowane
Ogniste Doły to sieć gejzerów w sercu Ta-Metru. Był tam ukryty Wielki Dysk Ognia.

Historia

Ogniste Doły dostarczały większość ciepła i ognia Odlewniom Ta-Metru. Ponieważ przebywanie w ich pobliżu wiązało się z olbrzymim niebezpieczeństwem, Matoranie potrzebowali specjalnego pozwolenia od Turagi Dume, aby móc się do nich dostać.

W trakcie poszukiwań Wielkiego Dysku Ta-Metru przez Toa Metru, Vakama, Nuhrii, Onewa i Ahkmou dotarli do Ognistych Dołów. Vakama i Nuhrii zeszli w dół, podczas gdy Onewa odwrócił uwagę strażników Vahki. Toa i Matoranie zostali później niespodziewanie zaatakowani przez Morbuzakha, ale udało im się uciec dzięki użyciu miotacza Vakamy.

Ogniste Doły zostały poważnie uszkodzone wskutek Wielkiego Kataklizmu, lecz tysiąc lat później naprawiła je Włócznia Artakhi. Później, w trakcie bitwy o Bara Magna, fragment Aqua Magna trafił w głowę Robota Wielkiego Ducha, powodując ogromne zniszczenia w Metru Nui. Po emigracji ludności Wszechświata Matoran na Spherus Magna, Ogniste Doły zostały zdemontowane.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Przewodniki

BIONICLE