FANDOM

Okoth
Okoth
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Handlarz (Mata Nui)
Maska Miru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Okoth jest Ga-Matoranką z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo na temat jej życia na Metru Nui, oprócz tego, że żyła i pracowała w Ga-Metru. Została pojmana przez Vahki i umieszczona w Kapsulniku, lecz uratowali ją Toa Metru.

Mata Nui

Ciało Okoth stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia w kapsule. Matoranka pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod instrukcjami Turagi Nokamy. Wymieniała i sprzedawała różne towary w swoim sklepie w wiosce. Została uwięziona w zatopionej chacie wraz z innymi Ga-Matorankami podczas ataku Tarakavy. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki Gali z Tarakavą.

Okoth brała udział w obronie Ga-Koro, kiedy Pahraki przypuściły swój atak podczas inwazji Bohroków. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, została przebudowana w silniejszą i zwinniejszą formę.

Jakiś czas potem, kiedy Turaga Nokama opuściła Ga-Koro, by spotkać się z mędrcami pozostałych wiosek, tylko Okoth posiadała zbiorniki powietrza, które sprzedawała po pięć widgetów każdy, gdyż nieobecność Nokamy odcięła wioskę od reszty wyspy, co uniemożliwiało swobodny handel między Ga-Koro a pozostałymi wioskami.

Powrót na Metru Nui

Okoth pomogła w konstrukcji łodzi, na których Matoranie wrócili do Miasta Legend Metru Nui, gdzie mieszkali do czasu bitwy o Bara Magna.

Spherus Magna

Po klęsce Teridaxa, Okoth zamieszkała na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia