Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Lesovikk powiedział, że Karzahni może pokazać ci inne wersje wydarzeń... zwykle przerażające, mające sparaliżować cię strachem. Ale, Idris, co jeśli... pokazałby ci wizję przyszłości, lub przeszłości, której byś pragnęła. I co, gdybyś pragnęła jej tak bardzo, że zostałabyś w niej uwięziona na zawsze?"
Sarda, Sny o Zagładzie
Olisi
Olisi
Kanohi
Tytuł Maska Alternatywnych Przyszłości
Moce Ukazuje alternatywne linie czasu i możliwe przyszłości
Dyski Żadne
Posiadacze Karzahni (dawniej)

Olisi była Wielką Maską Alternatywnych Przyszłości. Pozwalała użytkownikowi zaszczepić mentalną iluzję alternatywnej linii czasu albo możliwych przyszłości w umysłach jednej lub wielu istot. Użytkownik także doświadczał iluzji. Choć użytkownik Olisi mógł umieścić iluzję w głowie innej istoty i zostawić ją aktywną bez utrzymywania koncentracji, z takich iluzji celowi łatwiej było uciec. Kanohi Olisi mogła aktywować swą moc normalnie albo przez podmuch energii.

Historia[]

Istniała tylko jedna Kanohi Olisi - została stworzona przez Wielkie Istoty i podarowana Karzahniemu.

Pierwotnie maska Karzahniego wyglądała, jakby powstała poprzez połatanie czterech masek. Po przemianie wskutek Mutagenu maska została scalona z głową Karzahniego. Mimo to dalej mógł korzystać z jej mocy. Po tym, jak Makuta Teridax doprowadził go do szaleństwa, wizje Karzahniego stały się mniej dokładne.

Podczas odtworzenia Spherus Magna maska i ciało Karzahniego zostały przywrócone do stanu sprzed mutacji przez Mata Nui.

Gdy Karzahni został zabity na Spherus Magna, jego maska pękła. Obecnie nie istnieje żadna Kanohi Olisi w głównym wymiarze.

Przykładowe użycia[]

Użytkownicy[]

Formy[]

Grafika Opis
Olisi Kanohi Olisi
100px-Mutated Olisi Olisi zmieniona przez Mutagen Otchłani

Informacje o zestawie[]

Kanohi Olisi została wydana w swej zmutowanej postaci w zestawie Karzahniego z 2007 roku. W przeciwieństwie do większości masek z zestawów BIONICLE ta maska składała się z różnych części BIONICLE i ogólnie LEGO - żadne z nich nie były zaprojektowane jako elementy maski.

Ciekawostka[]

  • Tylko Wielkie Istoty wiedziały, jak stworzyć kolejną Kanohi Olisi.

Advertisement