FANDOM

"Onepu, do usług. Jestem kapitanem słynnej Ussalerii z Onu-Koro, mistrzem w wyścigach Ussali oraz specjalnym doradcą Whenuy, naszego wspaniałego Turagi."
— Onepu, Mata Nui Online Game

Onepu
Onepu
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: archiwista
Mata Nui: kapitan Ussalerii
Maska fioletowa Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Mata Nui (dawniej), Metru Nui (dawniej), Spherus Magna

Onepu to Onu-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui, Onepu żył i pracował w Onu-Metru. Był archiwistą, lecz w głębi duszy zawsze chciał łapać Rahi. Wolał wyruszać na poszukiwania Rahi niż czekać, aż te zostaną mu dostarczone. Był znany z poprowadzenia wyprawy, podczas której przypadkowo odkryto gniazdo Bohroków pod Le-Metru.

Któregoś dnia został wezwany przez głównego archiwistę. Okazało się, że Vahki znalazły i złapały wiele prymitywnych Rahi. Owe podwodne stworzenia okazały się być agresywne i Turaga Dume, choć nie chciał, dał trzem archiwistom, Onepu, Whenule i Mavrahowi pozwolenie na badanie tych Rahi, co bardzo ucieszyło Onepu.

Jako, że Turaga zabronił trójce Matoran mówić komukolwiek o odkryciu Rahi, Onepu, Whenua i Mavrah spędzali czas tylko ze sobą. Jednak ich praca okazała się być bardzo wyczerpująca i Matoranie szybko zaczęli się ze sobą sprzeczać. Podczas jednej z kłótni, Whenua wpadł na zbiorniki i uwolnił schwytane Rahi, które wyrządziły wiele szkód w mieście. Po tym wydarzeniu Turaga zamknął projekt, co bardzo zasmuciło Onepu, nie zaprzestał on jednak swojej pracy jako archiwisty.

Został później porwany przez Vahki i uśpiony w kapsule Niki.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Pomagał w budowie wioski Onu-Koro pod instrukcjami Turagi Whenuy.

Onepu był kapitanem Ussalerii Onu-Koro. Kiedy wraz z Macku, Jallerem, Hewkiim, Kongu i Matoro wyruszył na zawody w rzucaniu dyskiem, grupa spotkała na swej drodze Nui-Jaga. Matoranom udało się zapędzić Rahi w pułapkę, a następnie utworzyli oni Matoran Nui i pokonali stwora.

Onepu brał też udział w obronie Kini-Nui przed zainfekowanymi Rahi.

Po ataku Gahloków na Onu-Koro, Onepu razem z Taipu, swoim najlepszym przyjacielem, nadzorowali ewakuację do jednej z jaskiń do czasu, gdy uderzyła w nich fala wody. Wejście do jaskini, w której znalazł się wraz z Taipu, zawaliło się. Po chwili okazało się, że oprócz ich dwóch, w jaskini został uwięziony również inżynier Nuparu. Nagle Nuparu przypomniał sobie, że ma w plecaku Kamień Świetlny. Wyciągnął go i jego światło padło na Gahloka, w którym na szczęście nie było Krana. Inżynier przerobił go na maszynę o nazwie Boxor, dzięki której pokonali Bohroki i odbili Onu-Koro.

Po pokonaniu rojów Bohrok i uwięzieniu Bahrag oraz klęsce Bohrok-Kal, Onepu został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Potem, jego oraz Taipu wyznaczono na reprezentantów wioski ziemi w rozgrywkach Kolhii.

Kiedy Rahkshi zaatakowały Onu-Koro, Onepu ewakuował się z wioski wraz z innymi Matoranami Ziemi.

Powrót na Metru Nui

Onepu pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na ich rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła go i innych Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty Teridaxa, Onepu zamieszkał na zrekonstruowanej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Onepu jest niezwykle pracowity i odważny, lecz brak mu skromności. Zawsze upewnia się, że inni Matoranie są świadomi jego osiągnięć.

Podobnie jak reszta Onu-Matoran, Onepu świetnie widzi w ciemności i jest silniejszy od Matoran innych żywiołów.

Informacje o zestawie

Matoran Onepu

Onepu jako set

Onepu był dołączany do posiłków Happy Meal w restauracjach McDonald's w 2001 roku. Posiadał Bambusowy Dysk i składał się z 8 części.

Artykuł o zestawie 1389 Onepu na Legopedii.

Cytaty

"Onepu to mój najlepszy przyjaciel w całym Onu-Koro. Jest bardzo mądry i wie wszystko o wyścigach Ussali oraz walce z Rahi. Powinien też kopać, ale pokazał mi jak mogę kopać i za siebie i za niego w tym samym czasie. Oto jaki jest mądry!"
— Taipu, Mata Nui Online Game
"Jestem Onepu, najwyższy dowódca Ussalerii, weteran Wielkiej Wojny, prawa ręka Turagi Whenuy i mistrz Onu-Koro w rozgrywkach Kolhii! Do usług, moja Pani."
— Onepu do Hahli, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Pojawienia