Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"W Onu-Koro mieszka Turaga Whenua. Osada składa się z olbrzymich jaskiń schowanych głęboko pod ziemią, gdzie nie grozi im nic z powierzchni. Podobnie jak tutejszy Toa, Onua, Onu-Matoranie świetnie widzą w ciemności, ale są wrażliwi na światło słoneczne. Niektórzy powiadają, że Onu-Koro jest tak mroczne jak chciałby tego Makuta, dlatego zapuszczając się w labirynt tuneli i grot należy mieć się na baczności."
BIONICLE.com
Onu-Koro
Onu Koro MoL
Wioska
Mieszkańcy Onu-Matoranie, Toa Onua, Turaga Whenua (wszyscy dawniej)
Populacja Zerowa
Położenie Mata Nui (Onu-Wahi)
Status Zniszczone

Onu-Koro to wioska Ziemi, która kiedyś znajdowała się na Mata Nui. Wioska zlokalizowana była w całości pod ziemią w Onu-Wahi, a kopalnie, które zasilały ekonomię Onu-Koro, rozciągały się pod całą wyspą.

Historia[]

Onu-Koro

Onu-Koro w Mata Nui Online Game

Miejsce na Onu-Koro zostało odkryte przez Whenuę po tym, gdy Toa Metru pokonali Teridaxa i opuścili Metru Nui. Zostało skonstruowane przez Onu-Matoran pod kierownictwem Whenuy z części sterowców użytych w Wielkim Ratunku. Matoranie i nowo powstały Turaga mieszkali w Onu-Koro przez tysiąc lat, musząc cały czas bronić się przed Rahi wysyłanymi przez Teridaxa.

W czasie gdy na wyspę przybyli Toa Mata, górnicy w Wielkiej Kopalni natrafili na kamień, przez który nie mogli się przebić, co zatrzymało prace wydobywcze. Ponadto, strumień lawy blokował wejście do Jaskiń Światła, przez co w wiosce zaczęło brakować Kamieni Świetlnych, a ataki Rahi stały się jeszcze częstsze. Takua pomógł rozwiązać te problemy i odkrył później, że niezniszczalnym kamieniem był Wielki Zegar Słoneczny, który był również innym wejściem do Mangaii

MoL Ko-Wahi Entrance to Onu-Koro

Wejście do Onu-Koro w Ko-Wahi

Po pierwszym przebudzeniu Bohroków Nuhvoki próbowały zasypać wioskę niszcząc kolumny, jednak Onule udało się zmusić je do odwrotu. Wkrótce po tym, Gahloki próbowały zatopić Onu-Koro, zostały jednak odparte z pomocą nowego wynalazku Nuparu - Boxora.

Po transformacji Toa Mata w Toa Nuva w Onu-Koro pojawił się Symbol Nuva Onuy. Wkrótce potem został skradziony przez Bohrok-Kal, pozbawiając Onuy jego mocy żywiołu. Symbol wrócił do wioski po tym, jak Bohrok-Kal zostały pokonane przez Toa Nuva. 

Wioska została później poważnie uszkodzona przez Rahkshi Turahka, Kurahka i Vorahka i opuszczona przez Matoran, gdy ci wrócili do Metru Nui. Została doszczętnie zniszczona przez ponownie przebudzone roje Bohrok.

Krajobraz[]

MoL Onu-Koro Homes

Matorańskie domy wykute ze skały w Onu-Koro

Ponieważ Onu-Matoranie byli wrażliwi na światło, bardzo mała część Onu-Koro znajdowała się na powierzchni. Większość osady zlokalizowana była w podziemiach Onu-Wahi w ogromnej pieczarze. Onu-Koro składało się z tuneli i jaskiń zamieszkanych przez Matoran oraz było znane z kopalni Protodermis oraz wypożyczalni krabów Ussal.

Z Onu-Koro można było dostać się do innych części wyspy przez liczne podziemne korytarze. Główne wejścia znajdowały się w Ta-Koro, Po-Wahi, Ko-Wahi i Le-Wahi, a także opodal Rafy Papa Nihu. W centrum wioski znajdowała się kapliczka Onu-Suva.

Mieszkańcy[]

Onu-Matoranie[]

Onu-Matoranie, stanowiący większość mieszkańców Onu-Koro, zajmowali się głównie górnictwem. Ze względu na ich przystosowanie do życia w mroku pod powierzchnią, podziemna osada była dla nich idealnym domem. Na straży wioski stała Ussaleria, dowodzona przez Onepu.

Ważni dawni mieszkańcy[]

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Kroniki

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Płyty CD

  • Płyta promocyjna Toa Nuva (NK)

Gry planszowe

Gry karciane

  • BIONICLE: Poszukiwanie Masek (NK)

Advertisement