FANDOM

"Byłem pierwszym Toa Psioniki, a także jednym z pierwszych Toa, jacy w ogóle powstali. Ale, jakby to powiedzieć, używałem moich mocy w zbyt... agresywny sposób. Byłem dość wybuchowy w tamtych czasach. Gorąca krew i Psionika mogą prowadzić do złych rzeczy... Bardzo złych rzeczy."
— Toa Orde, Poszukiwanie Przeszłych Dni
Orde
Noimage
Toa
Tytuł Toa Psioniki
Drużyna Brak
Kanohi Nieznana
Narzędzia Nieznane
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna
Wymowa Or-d

Orde jest męskim Toa Psioniki wybrany do udziału w misji w celu znalezienia Wielkich Istot.

Biografia

Orde został stworzony przez Wielkie Istoty jako jeden z pierwszych Toa. Miał za zadanie użyć swoich mentalnych mocy na dzikich Zyglakach, aby je uspokoić. Jednakże, z powodu swojej gwałtowności, sprawił, że Zyglaki stały się jeszcze bardziej agresywne. W rezultacie, wszyscy następni Matoranie i Toa Psioniki zostali stworzeni jako kobiety, gdyż ta płeć była uznawana za bardziej spokojną i opanowaną, i z tego powodu lepiej nadawała się do władania żywiołem Psioniki.

Któregoś razu, Orde użył swych mocy, by uratować kilkunastu uwięzionych Matoran z rąk Mrocznych Łowców, choć nie był w stanie uniknąć swego schwytania. Mroczni Łowcy przesłuchiwali Orde do czasu, gdy reszta jego drużyny go nie uratowała.

Rządy Teridaxa

Po tym, jak Teridax przejął władzę we Wszechświecie Matoran, Orde dołączył do ruchu oporu. Opuścił wnętrze Robota Wielkiego Ducha po tym, jak Makuta został pokonany w bitwie na Bara Magna. Wraz z resztą mieszkańców Wszechświata Matoran, zamieszkał na planecie Spherus Magna.

Spherus Magna

Onua, Tahu oraz Gali zwerbowali później Orde, Zarię i Chiarę do drużyny mającej za zadanie odnaleźć Wielkie Istoty, w celu spełnienia woli Mata Nui. Onua zaczął wyjaśniać szczegóły misji, ale Orde przeczytał jego myśli i dokończył opowiadać za niego, irytując Chiarę, która odgryzła się, elektryzując jego siedzenie. Dwójka Toa została powstrzymana przed walką przez Zarię, który powalił ich na ziemię swoją mocą. Kiedy Chiara i Orde wspomnieli, że nie znają oni terenów, do których mieli wyruszyć, zjawił się Gelu i wyjaśnił, że będzie on ich przewodnikiem w podróży. Gelu i Orde starli się z powodu użycia przez Toa swej mocy żywiołu, ale kłótnię przerwała Chiara, która strzeliła w nich wiązką błyskawicy.

Podczas podróży, Chiara zapytała Orde, dlaczego nie jest on kobietą, jak reszta Toa Psioniki. Ten opowiedział jej swoją historię i wyjaśnił, że z powodu jego gwałtownych zachowań, wszyscy powstali po nim Ce-Matoranie zostali stworzeni jako kobiety. Niedługo potem, drużyna wpadła w pułapkę zastawioną przez Voroxów na Bota Magna. Chiara uwolniła swoich kompanów z sieci, w której byli uwięzieni, ale Voroxowie użyli swoich broni i pozbawili ją przytomności, a cała grupa została wzięta do niewoli.

Orde, Zarię, Chiarę i Gelu zabrano na skraj lasu, gdzie Voroxowie wypuścili ich, by urządzić polowanie. Zaria obmyślił plan zasadzki na Voroxów i schował się wraz z Chiarą, podczas gdy Orde i Gelu zwabili do nich polującą grupę. Jednakże, Kabrua wyjawił, że zna sposób na odcięcie Toa dostępu do ich mocy żywiołów, niwecząc plan. Dwójka Voroxów pozostała przy Chiarze i Zarii, pilnując, by ci nie użyli swoich mocy, podczas gdy Kabrua i reszta grupy kontynuowali polowanie na Orde i Gelu.

Zdolności i Cechy

Jako Toa Psioniki, Orde posiadał zdolność do tworzenia i kontrolowania psionicznej energii; jednakże, w przeciwieństwie do Toa innych Żywiołów, Orde nie może absorbować psionicznej energii. Mówi, że często miewa zły nastrój, ale jest również niezwykle odważny, z silną wolą w obliczu przeciwności losu.

Pojawienia