FANDOM

Owaki
Owaki
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Wody
Broń Wyrzutnia Torped Żywiołów, Turbiny
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto

Owaki to dawny Obrońca Wody z Okoto.

Biografia

Owaki odziedziczył swoje stanowisko Obrońcy Okotan po swoim ojcu. Otrzymał od niego także Maskę Obrońcy Wody, Wyrzutnię Torped Żywiołów oraz Turbiny.

Któregoś dnia, Owaki przybył do Miasta Twórców Masek na Festiwal Masek, by spotkać się z pozostałymi Twórcami Masek Ekimu i Makutą, pozostałymi Obrońcami oraz ludem Okoto. Po zakończonych uroczystościach, Ekimu zabrał Obrońców do Wielkiej Kuźni, by wręczyć im wzmocnione żywiołowe Maski Mocy, wykute z kryształów, które Ekimu zdobył od sześciu legendarnych Istot Żywiołów. Niedługo potem Makuta również pragnął zaprezentować swoje najnowsze dzieła i ukazał swemu bratu oraz Obrońcom hybrydowe maski, łączące w sobie moce dwóch żywiołów. Niestety, wymknęły się one używającym ich Okotanom spod kontroli, przez co Ekimu przypomniał Makucie o świętym prawu, zabraniającym łączenia kilku mocy przy wykuwaniu masek.

Owaki Receiving Elemental Crystal

Owaki otrzymuje Kryształ Wody od Akidy

Tego samego dnia Ekimu ujrzał wszystkie sześć Istot Żywiołów, co odebrał jako omen, i zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie przywdział Maskę Czasu i doznał wizji przyszłości. Ujrzał w niej straszliwy kataklizm i nadejście sześciorga legendarnych bohaterów. Kiedy się ocknął, w świątyni niespodziewanie pojawił się Uxar, Istota Dżungli, i wręczył Ekimu Kryształ Dżungli. Twórca Masek wysłał następnie Obrońców, by zdobyli pozostałe kryształy. Po przybyciu do Regionu Wody, Akida dała Owakiemu Kryształ Wody.

Kiedy Obrońcy dostarczyli Ekimu kryształy, spotkali się z nim w Wielkiej Kuźni, a ten pokazał im wykute Złote Maski Mocy dla bohaterów z przepowiedni. Zauważywszy, że jego brat nadal pracował nad łączeniem mocy w maskach i obawiając się, że wykuł on Zakazaną Maskę, Ekimu zabrał Obrońców do Stolicy w Regionie Kamienia. Tam zobaczyli, jak Makuta przywdziewa nowo wykutą maskę, a ta przejmuje nad nim kontrolę i wstrząsa wyspą. Ekimu w ostatniej chwili strącił maskę z twarzy Makuty, wywołało to jednak kataklizm, który przeniósł Stolicę do Królestwa Cieni i uśpił obydwu braci, jednocześnie dzieląc Okoto na sześć zdominowanych całkowicie przez żywioły Regionów.

Protectors Find Ekimu Animation

Obrońcy słyszą Przepowiednię Bohaterów

Niedługo po kataklizmie, Obrońcy odnaleźli pozbawione maski ciało Ekimu i usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów. Zabrali śniącego Ekimu do Miasta Twórców Masek i pochowali go w grobowcu. Złote Maski Jedności zostały przekazane Istotom Żywiołów, Owaki zaś ukrył Złotą Maskę Wody w świątyni w Regionie Wody.

Przez kolejne lata, Owaki bronił Okotan w walce z nawiedzającymi wyspę siłami zła, do momentu jego śmierci.

Cechy i umiejętności

Owaki posiadał ogromną wiedzę i doświadczenie, których używał w obronie Okotan.

Maska i bronie

Owaki przywdziewał Maskę Obrońcy Wody, wykutą przez Ekimu. Walczył za pomocą Wyrzutni Torped Żywiołów i posługiwał się Turbinami.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Powieści graficzne

Animacje

Zobacz też