Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Północny Przesmyk
MNOLG North March
Miejsce
Położenie Mata Nui (między Ta-Wahi a Ko-Wahi)
Status Zniszczony

Północny Przesmyk był przejściem między regionami Ta-Wahi i Ko-Wahi wyspy Mata Nui, łączącym się z Cieśniną Tren Krom. Mieścił się tam posterunek Gwardii Ta-Koro.

Historia[]

Posterunek w Północnym Przesmyku powstał po tym, jak Matoranie z Metru Nui przybyli na wyspę Mata Nui i osiedlili się na niej. Gwardia Ta-Koro miała tam stację kolejki linowej dla strażników, którą mogli podróżować z Ta-Koro na zbocza Góry Ihu. Posterunek ten był stale w kontakcie z Redutą Ta-Koro, mieszczącą się w Cieśninie Tren Krom.

Northwatch

Północny Przesmyk widoczny z Ta-Koro

W czasie przybycia Toa Mata, Ta-Matoranie stacjonujący w Północnym Przesmyku zostali zaatakowani przez zainfekowane Rahi pod wpływem Makuty Teridaxa i zostali pokonani. Ko-Matoranin, również stacjonujący w regionie, Kopeke, został zamrożony podczas potyczki. W wyniku porażki, Matoranin Jaller, kapitan Gwardii, stracił kontakt z wartownikami. Bojąc się, że zostali zaatakowani, zwerbował wędrującego Av-Matorana Takuę, aby dołączył do Gwardii i sporządził raport o działaniach Makuty na górze.

Takua udał się do Północnego Przesmyku i użył Kamienia Cieplnego do rozmrożenia Kopeke. Kopeke wrócił na swoje stanowisko i powiedział Takule, że Ta-Matoranie zostali uprowadzeni przez Teridaxa. Takua następnie opuścił okolicę i udał się do Ko-Koro. Później wrócił, by poprosić Kopeke o dołączenie do Kompanii Kronikarza. Kopeke zgodził się i opuścił swoje stanowisko.

Północny Przesmyk został jakiś czas potem zniszczony przez przebudzone roje Bohroków.

Pojawienia[]

Książki Multimedia

Przewodniki

Gry online

Advertisement