Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Pahrak Va
Pahrak Va Set
Bohrok Va
Narzędzia Kamienny Młot
Status Wyłączone

Pahraki VaBohrokami Va przydzielonymi do pomocy rojom Bohroków Pahraków.

Historia[]

Wielkie Istoty stworzyły Pahraki Va do pomocy Pahrakom w oczyszczeniu wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui.

Pahraki Va spod wyspy Mata Nui zostały przedwcześnie przebudzone przez Makutę Teridaxa po jego porażce z rąk Toa Mata i rozpoczęły swoją misję pomocy Pahrakom, dostarczając im Krana w miejsce tych straconych podczas walk z Toa.

Pahrak-Va 2

Pahrak Va w animacji

Pahraki Va dołączyły do Pahraków, które dotarły do Ga-Koro na krótko po tym, jak lud Po-Koro ewakuował się tam po zniszczeniu ich wioski. Pahraki przypuściły atak na osadę Ga-Matoranek, droga do grodu została im jednak odcięta przez Macku i Kotu. W nocy, Pahraki zniszczyły rzeźbę Kanohi Kaukau na Wodospadzie Naho i użyły kamieni do utworzenia mostu, którymi mogły dostać się do Ga-Koro, lecz na ich drodze stanęły pilotowane przez Matoran Boxory.

Pahraki przewróciły lilie wodne, na których stały maszyny, niechcący odcinając sobie także dostęp do osady. Wtem Pahraki Va dostarczyły Bohrokom Krana Vu, obdarzające Pahraki zdolnością lewitacji. Tym sposobem Pahraki dostały się do Ga-Koro, szykując się do starcia z Ga-Matorankami, Hewkiim, Jallerem oraz Takuą. Nagle, Suva Toa Gali rozbłysło światłem i pojawił się w nim Symbol Nuva, oznaczając klęskę królowych Bohroków, Bahrag. Va przestały wtedy służyć rojom.

Kiedy Bohrok-Kal zostały przebudzone, Va na powrót zaczęły im pomagać. Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva, Va powróciły do swych gniazd. Rok później, Toa Nuva uwolnili Bahrag w ramach przygotowań do przebudzenia Wielkiego Ducha. Pahraki Va pomagały wtedy Pahraakom w oczyszczaniu Mata Nui. Wykonawszy swe zadanie, Va zostały na powrót uśpione.

Cechy i umiejętności[]

Pahraki Va to istoty odważne, ale najłatwiejsze do schwytania, z powodu ich głupoty i powolnego chodu. Jednak, gdy muszą, potrafią być okropnie szybkie. Często idą wiele kilometrów przed rojem, tworząc stada. Matoranie żartują o nich, nazywając je wtedy "psami gończymi".

Narzędzia[]

Pahraki Va uzbrojone są w Kamienne Młoty, a noszone przez nie Krana robią się pyłowo-brązowe.

Informacje o zestawie[]

LEGO wydało zestaw Pahraka Va w 2002 roku. Składa się on z 27 elementów, które mogą zostać połączone z częściami Tahnoka Va do zbudowania modelu Infernaviki.

Artykuł o zestawie 8553 Pahrak Va na Legopedii.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

  • BIONICLE: Kolekcjonerska Książka z Naklejkami

BIONICLE

Animacje

Płyty CD

  • Płyta promocyjna Toa Nuva

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement