FANDOM

"Ostro zakończone odnóża Pająków wbiły się w ziemię, zostawiając głębokie ślady u podnóży leśnej góry."
— Narrator, Wyspa Zaginionych Masek
Pająk Śmierci
Skull Spiders
Gatunek
Moce Różne
Lokalizacje Okoto
Status Aktywne

Pająki Śmierci są złowieszczymi stworzeniami zamieszkującymi Okoto.

Historia

Kiedy potężne Maski Kreacji, Kontroli i Ostatecznej Mocy zaginęły w dziczy Okoto, Pająki Śmierci pojawiły się jako siły ciemności, by zdobyć Maskę Kontroli i przebudzić Makutę. Dowodzone przez Lorda Pająków Śmierci dzięki Złotej Masce Pająków Śmierci, napadły i zniszczyły wiele wiosek oraz nękały ich mieszkańców. Jeden z Pająków Śmierci przyczepił się do twarzy Rozcinacza Czaszek i ożywił jego martwe ciało w Mieście Twórców Masek.

Skull Spiders Village

Pająki Śmierci kontrolujące mieszkańców wioski Regionu Dżungli

Na krótko przed wezwaniem Władców przez Obrońców, Pająki Śmierci zaatakowały kilka wiosek w Regionie Dżungli, przejmując kontrolę nad mieszkańcami jednej z nich, zostały jednak powstrzymane przez Vizunę i Narmoto. Inna z zaatakowanych przez nie wiosek została zniszczona, a Pająki ruszyły w pościg za jednym z jej mieszkańców, Bingzakiem. Zapędziwszy chłopca pod klif, zostały pokonane przez Obrońcę Kamienia Nilkuu, który przybył do Regionu Dżungli, by dotrzeć do Świątyni Czasu. Pająki przypuściły także atak na jedną z osad w Regionie Ognia.

Po przybyciu na wyspę Toa Pohatu, napadły wioskę w Regionie Kamienia i przejęły kontrolę nad Bingzakiem, chłopiec został jednak potem uratowany przez Pohatu i Obrońcę.

Concept Art Skull Spiders

Niebieskie Pająki Śmierci odrzucone przez Pohatu

Wkrótce po rozbiciu się Tahu na Okoto, kilka Pająków Śmierci zaatakowało go, jednak ten bez trudu je pokonał. Pająki Śmierci zaatakowały również Onuę w Regionie Ziemi i Kopakę w Regionie Lodu, niedługo po ich przybyciu. Później, Pająki Śmierci zaczęły śledzić Toa poszukujących swoich Złotych Masek Mocy. Gdy Tahu i Narmoto znaleźli most ponad jeziorem lawy w pobliżu opuszczonej wioski, została zaatakowana przez Pająki Śmierci, z którymi Tahu próbował walczyć samodzielnie. Jednakże, bestie omal nie zepchnęły go do jeziora lawy, jedynie szybka interwencja Obrońcy Ognia dała radę uchronić Toa przed śmiercią.

Kilka Pająków przypuściło atak na Vizunę, kiedy ten wraz z Lewą szukał skrótu do świątyni, w której miała znajdował się Złota Maska Dżungli. Toa, dzięki swoim nowo odkrytym umiejętnościom latania, uratował towarzysza i rozgromił Pająki Śmierci. Inna grupa zaatakowała zagubionych podróżników w opuszczonej świątyni Regionu Lodu, na pomoc Okotanom przybyli jednak Kopaka i Izotor.

Kiedy Toa odnaleźli artefakty, hordy Pająków zmierzyły się z Obrońcami, którzy osłaniali Władców, jednak gdy Toa przywdziali nowe maski, użyli swoich mocy żywiołów, by rozgromić Pająki Śmierci.

Pohatu Fighting a Creature

Kontrolowany przez Pająka Śmierci wilk atakuje Toa Pohatu

Po zdobyciu przez niego Złotej Maski Kamienia, Pohatu natknął się na dwie przypominające wilki istoty zaatakowane przez Pająki podczas przemierzania pustkowi. Uratował je i wkrótce potem odnalazł matkę młodych, kontrolowaną przez Pająka Śmierci i oswobodził ją.

Po tym, jak Toa pokonali Lorda Pająków Śmierci na moście prowadzącym do Miasta Twórców Masek, pająki odnalazły poległego lorda i zabrały go do kryjówki nieopodal zbiornika wodnego miasta. Tam Lord Pająków Śmierci zaczął regenerować swoje ciało, zamknięty w kokonie. W międzyczasie, ogromny wąż kontrolowany przez jednego z Pająków Śmierci zaatakował Obrońców i Harvali znajdujących się w grotach w pobliżu miasta. Obrońcom udało się oswobodzić stworzenie, a to zaprzyjaźniło się z Nilkuu. Wykorzystując węża jako środek transportu, Obrońcy wraz z Harvali udali się do kryjówki Pająków Śmierci, by upewnić się, czy ich władca został pokonany. Po dotarciu na miejsce ujrzeli lorda owiniętego w kokon i otoczonego tysiącami Pająków Śmierci. Wybijając dziury w ścianach i wpuszczając strumienie wody do środka, Obrońcy pozbyli się licznych pająków, podczas gdy ich lord zaczął się przebudzać. Obrońcy użyli wtedy swoich broni do zwalenia sufitu groty, który przygniótł pozostałe Pająki Śmierci oraz ich pana. Pozbawione swojego lidera, ocalałe Pająki Śmierci rozpierzchły się po całej wyspie.

Niedługo potem, kontrolowany przez Pająka Śmierci jastrząb porwał dwóch młodych Okotan, Ako i Odę do Podziemnego Miasta Najeźdźców Czaszek, zaatakował później również Toa, którzy ruszyli mieszkańcom na ratunek. W międzyczasie, inny Pająk Śmierci został wysłany przez Makutę do niepilnowanego Miasta Twórców Masek, by wydostać Kultę z celi.

Skull Spiders & Skull Warriors

Pająki Śmierci kontrolujące Wojowników Czaszek

Jakiś czas później, kilka Pająków Śmierci towarzyszyło grupie Wojowników Czaszek, która zaatakowała okolice Wielkiej Kuźni w Mieście Twórców Masek i przejęło kontrolę nad szkieletami. Do walki z nimi stanęli Toa z nowym uzbrojeniem wykutym im przez Ekimu. Używając mocy żywiołów i Żywiołowych Ostrzy, Zjednoczyciele szybko pokonali Pająki, podczas gdy Obrońcy rozprawili się z Wojownikami Czaszek.

Skull Spider & Shadow Traps

Pająk Śmierci i Mroczne Pułapki

Jeden z dzikich Pająków Śmierci śledził Lewę w Regionie Dżungli, kiedy Toa poszukiwał swojej Istoty Żywiołu, Uxara. Pająk natknął się wtedy na dwie Mroczne Pułapki i wdał się z nimi w walkę, został jednak schwytany przez jedną z nich, co wywołało gniew Umaraka, gdyż Pułapki miały polować na Istoty Żywiołów, nie marnować czas na Pająki Śmierci.

Cechy i umiejętności

Pająki Śmierci potrafią zdejmować Maski Mocy, przyczepiać się do twarzy ich nosicieli i kontrolować ich umysły. Początkowo Pająki Śmierci były kontrolowane przez Lorda Pająków Śmierci poprzez telepatyczne łącze, jednak po jego śmierci rozproszyły się po wyspie, choć zachowały swoje umiejętności. Jeśli Pająk Śmierci pozostanie na twarzy swej ofiary zbyt długo, jej ciało będzie pod kontrolą zła nawet po zdjęciu maski z twarzy.

Kilka podgatunków Pająków Śmierci posiada unikalne zdolności:

  • Niebieskie Pająki Śmierci są najwytrzymalsze.
  • Srebrne Pająki Śmierci są najszybsze.
  • Zielone Pająki Śmierci posiadają rentgenowski wzrok, który pozwala im widzieć nawet w całkowitych ciemnościach.

Odmiany

Informacje o zestawach

Green Skull Spiders Animation

Atakujące Pająki Śmierci

Pająki Śmierci zostały wydane razem z każdym Władcą i Obrońcą w pierwszej połowie 2015 roku w różnych kolorach: ciemnoniebieskim, żółtozielonym i srebrnym. Każdy Pająk Śmierci składa się z pięciu części, a niektóre posiadają szóstą jako żądło. Ich ciała można przyczepić do twarzy tak jak zwykłe maski. Ich nogi można zacisnąć wokół głowy kontrolowanej istoty, by utrudnić ich wystrzelenie.

Pojawienia

Książki Online Komiksy Multimedia

Przewodniki

Powieści

Animacje

Zwiastuny

Powieści graficzne

Pudełkowe

Seriale TV

Gry Wideo

Reklamy