FANDOM

Pelagia
Pelagia
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Marynarz (Mata Nui)
Maska Akaku
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Pelagia to Ga-Matoranka z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Pelagia mieszkała i pracowała w Ga-Metru. Na krótko przed Wielkim Kataklizmem została pojmana przez Vahki i umieszczona w Kapsulniku z rozkazu Makuty Teridaxa udające Turagę Dume. Pelagia i wszyscy pozostali Matoranie zostali uratowaniu przez Toa Metru i przebudzeni na plaży w Ga-Wahi.

Mata Nui

Ciało Pelagii stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia. Pelagia, podobnie jak reszta Ga-Matoranek, pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod przewodnictwem Turagi Nokamy. Pracowała jako marynarz i przewoźnik, przewożąc na swoim statku Matoran do różnych Wahi oraz miejsc, w których można było zanurkować lub zapolować na rekiny Takea.

Któregoś dnia Pelagia została uwięziona w zatopionej chacie wraz z innymi Ga-Matorankami podczas ataku Tarakavy. Później została uwolniona przez Takuę i była światkiem walki Gali z Rahi. Brała także udział w obronie Ga-Koro przed Pahrakami i poddała się Przebudowie, kiedy Toa Nuva pokonali Bohrok-Kal. Podczas Turnieju Kolhii, Pelagia zabrała Hahli swoim statkiem do miejsca, w którym pod wodą ukryta była Świątynia Czystości.

Powrót na Metru Nui

Kiedy Takanuva pokonał Makutę, a wrota do Metru Nui zostały na powrót otwarte, Pelagia pomogła zbudować łodzie dla Matoran, żeby wrócić do Miasta Legend, gdzie mieszkała do czasu bitwy o Bara Magna.

Spherus Magna

Po ostatecznej klęsce Teridaxa, Pelagia zamieszkała na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Ciekawostki

  • W kilku językach, w tym i polskim, istnieje imię Pelagia.

Pojawienia