FANDOM

"To mój obowiązek. Wypełniam go najlepiej jak potrafię. Ale to nie znaczy, że mnie to bawi."
— Perditus do Ackara, Przewodnik Mata Nui po Bara Magna
Perditus
Set Glatorian Perditus
Glatorianin
Plemię Ogień
Bronie Żadne
Status Żywy
Wymowa Per-di-tus
Perditus jest byłym pilotem Glatorianinem, który walczył dla Plemienia Ognia. To także tajny agent na usługach Wielkiej Istoty imieniem Velika.

Biografia

Wczesne życie

CGI Thornatus V9

Perditus w Thornatusie V9

Na Spherus Magna, Perditus żył z resztą Plemienia Ognia za panowania Władcy Żywiołu Ognia. Urodził się na krótko przed Gelu. W nieokreślonym momencie, zaczął służyć pewnej Wielkiej Istocie. W trakcie wojny o Rdzeń, Perditus walczył dla swego plemienia i dzięki swojej militarnej randze, zyskał dostęp do technologii pozostawionej przez Wielkie Istoty. Na podstawie znalezionych planów zbudował Thornatusa V9, którego używał jako własnego pojazdu. W czasie Rozpadu, który zakończył wojnę, Perditus znajdował się w pustynnym regionie planety, który uformował się w nową planetę o nazwie Bara Magna. Po tym wydarzeniu, dołączył do Plemienia Ognia w nowo rozwijającym się systemie na Bara Magna. Pozostał w kontakcie z Wielką Istotą, która przemknęła do Wszechświata Matoran i przyjęła imię Velika.

Kariera Glatorianina

Po zostaniu Glatorianinem, Perditus przestał być niedocenionym wojownikiem i został Drugim Glatorianinem wioski Vulcanus. Jednak później spadł ze swojej pozycji, aby zająć się walką przy użyciu pojazdów. Został on mistrzowskim pilotem, ostatecznie wygrywając Wielki Turniej w kategorii pojazdów. W przedostatnim Wielkim Turnieju, Perditus przegrał z Kaxiumem, więc od tamtego momentu trenował manewry i kontrataki. Raanu, po wygnaniu Maluma, zwrócił się do Perditusa i zapytał go, czy znowu będzie Drugim Glatorianinem. Perditus odrzucił ofertę, aby utrzymać swoją pozycję jako pilot pojazdu.

Wojna ze Skrallami

Tak jak inni Glatorianie, Perditus dotarł do Atero, by wziąć udział w Wielkim Turnieju. Podczas pierwszej rundy zawodów, Skrallowie wtargnęli na arenę, atakując Agori i Glatorian. Perditus postanowił uciec od szturmu i powrócił do wioski Vulcanus.

Jakiś czas później, Perditus, pilotujący swojego Thornatusa, odegrał kluczową rolę w obronie Vulcanus przed natarciem Skrallów, którzy zadeklarowali wojnę z innymi plemionami na Bara Magna.

Perditus dołączył później do walki przeciwko Skrallom w Roxtus. Po tym, jak wioski się zjednoczyły, dołączył on do nowego oddziału obronnego Mega-Wioski Agori, pod dowództwem Ackara. Został on potem ewakuowany wraz z resztą mieszkańców Mega-Wioski, by Mata Nui mógł przejąć robota powstałego w wyniku połączenia osad.

Bitwa o Bara Magna

Kiedy Mata Nui zdobył kontrolę nad maszyną i zaczął walczyć z przybyłym Teridaxem, Perditus oraz inni Glatorianie i Agori próbowali pomóc i odwrócili uwagę Teridaxa, atakując go. Zostali jednak odepchnięci, gdy Teridax zauważył ich działania. Chwilę później, batalion Rahkshi wyłonił się z ciała Teridaxa i zaatakował Glatorian.

Dzięki pomocy ze strony Tahu, korzystającego ze Złotej Zbroi, Rahkshi zostały pokonane. Mata Nui udało się unicestwić Teridaxa i wypełnić swoją misję scalenia Bara Magna z jej księżycami, reformując Spherus Magna, na którym Perditus żyje teraz wraz z innymi byłymi mieszkańcami Bara Magna i Wszechświata Matoran.

Cechy i umiejętności

Perditus jest niesamowicie skoncentrowany na swoim zawodzie. Nie ma czasu dla przyjaciół lub na cokolwiek innego przez swoje oddanie. Z tego powodu czuje się mało dumny pokonując przeciwnika, patrząc na zwyciężanie jako konieczność jego zawodu.

Pojazd

Kiedy walczył na arenie, Perditus prowadził Thornatusa V9. Pojazd jest wyposażony w cztery blastery energetyczne i Miotacz Thornax do obrony.

Statystyki

Siła: 8
 
Zwinność: 9
 
Wytrzymałość: 9
 
Inteligencja: 10

Informacje o zestawie

Thornatus T9

Perditus i Thornatus V9 jako zestaw

Perditus został wydany wraz z Thornatusem V9 w drugiej połowie 2009 roku jako duży zestaw, składający się z 438 części, z których 38 jest przeznaczonych do budowy Glatorianina.

Artykuł o zestawie 8995 Thornatus V9 na Legopedii.

Pojawienia

Zobacz też

Linki zewnętrzne