Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Zabierasz ze sobą Pewku?"
“A co myślałeś? Nie lubię ruszać się bez niej z domu.
"
Jaller i Takua, BIONICLE: Maska Światła
Pewku
CGI Matoran Takua Rebuilt and Rahi Ussal Pewku 1
Pewku z Takuą na grzbiecie
Rahi
Moce Brak
Status Żywa
Lokalizacja Spherus Magna

Pewku, dawniej znana jako Puku, była krabem Ussal należącym przez pewien czas do Takuy.

Biografia[]

Puku, podobnie jak inne Ussale, została stworzona przez Makuta przy użyciu wirusów oraz ciekłej Protodermis.

Na Metru Nui była ulubionym Ussalem Orkahma, który wykorzystywał ją do ciągnięcia wózków. Jej imieniem oznaczono jeden z szybów, który prowadził do Sektora Trzeciego. Po Wielkim Kataklizmie Toa Whenua zasugerował, by zabrać Puku z nimi na nowo odkrytą wyspę, na której zamierzali zamieszkać wraz z Matoranami.

Mnolgcrab

Młoda Puku na Mata Nui

Na Mata Nui Onepu wykorzystywał Puku jako swojego wierzchowca podczas wyścigów - razem trzykrotnie wygrali Wielki Wyścig Ussali. Kiedy Puku stała się zbyt stara, by brać udział w wyścigach, Onepu powierzył ją Midakowi. Pod jego opieką służyła Matoranom jako środek transportu między Po-Wahi a Onu-Koro. Mówiono, że mimo jej wieku Puku była w stanie przemierzać pogrążone w ciemności tunele lepiej niż Matoranie. W tym okresie swego życia po raz pierwszy spotkała podróżującego Matoranina imieniem Takua i polubiła go. Gdy Ussaleria przybyła do Kini-Nui, by wspomóc kompanię Takuy w starciu z Rahi, Puku dobrowolnie ruszyła za nimi. To na jej grzbiecie Takua powrócił do Onu-Koro, gdzie później zszedł do Mangaii.

Po pokonaniu Bohrok-Kal Takua stał się nowym właścicielem Puku. Gdy uroczystość Dnia Imion, podczas której odważni Matoranie, którzy przeciwstawili się Bohrokom, otrzymali nowe imiona, dobiegła końca, Takua zmienił imię Puku na Pewku, uznając, że ona także zasłużyła na ten zaszczyt.

Movie Pewku

Pewku posłużyła Takule i Jallerowi jako wierzchowiec podczas poszukiwań Siódmego Toa

Gdy odkryto Kanohi Avohkii, która zwiastowała nadejście Toa Światła, Takua i Jaller podróżowali przez wyspę na grzbiecie Pewku, poszukując Siódmego Toa. W jednym momencie przeprawy Takua zdecydował się porzucić misję i zabrał ze sobą Pewku, podczas gdy Jaller samotnie kontynuował poszukiwania. W drodze powrotnej Takua i Pewku trafili do Onu-Koro, gdzie byli świadkami zaciekłej walki między trójką Rahkshi a Toa Nuva. Choć słudzy Makuty próbowali ich złapać, Matoraninowi i jego wierzchowcowi udało się uciec. Później, po tym jak Takua postanowił kontynuować poszukiwania Siódmego Toa z Jallerem, Pewku towarzyszyła im w podróży aż do Kini-Nui.

Po tym, jak Takua przemienił się w Takanuvę, Jaller został nowym właścicielem Pewku, która zamieszkała z nim w jego domu w Metru Nui. Gdy Jaller wyruszył w podróż, by odnaleźć i wesprzeć Toa Nuva, Pewku zaprzyjaźniła się z Kapurą. Po powrocie do Miasta Legend Jaller, już jako Toa Mahri, zdecydował się oddać Pewku Orkahmowi.

Po Bitwie o Bara Magna, wskutek której Robot Wielkiego Ducha został poważnie uszkodzony, Pewku i Matoranie opuścili Wszechświat Matoran i przenieśli się na odrodzoną Spherus Magna.

Alternatywne wszechświaty[]

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa[]

W tej alternatywnej rzeczywistości Pewku również ciągnęła wózki dla Matoran. Jaller wykorzystał ją do tego podczas podróży przez Karzahni, której celem było dostarczenie Kanohi Vahi Toa Tuyet przebywającej w Metru Nui. Matoraninowi i Ussalowi towarzyszyli dwaj Toa, Kualus oraz Bomonga.

Cechy i umiejętności[]

MoL Pewku Shell

Pewku schowana w skorupie

Pewku posiadała umiejętności charakterystyczne dla wszystkich krabów Ussal - chociażby była w stanie wspinać się po pionowych ścianach. Potrafiła także schować się do wnętrza swej skorupy, by chronić się przed niebezpieczeństwem.

Jak każdy Ussal, Pewku posiadała parę szczypiec. Jej pancerz miał nietypowe ubarwienie, a ona sama była dość stara, co objawiało się jej rozmiarami, większymi od przeciętnego kraba Ussal - jej grzbiet był na tyle szeroki, by pomieścić dwie osoby, a nie jedną.

Informacje o zestawie[]

Pewku Set

Pewku jako zestaw

Przed oficjalnym wydaniem Pewku była przedstawiana jako niebiesko-żółty model Ussala, który wydano jako część zestawu o numerze 10023 w 2002 roku. Była to jedyna forma przedstawiająca Pewku przed jej urośnięciem.

Pewku została oficjalnie wydana jako część zestawu 8595 Takua i Pewku w 2003 roku, wraz z Takuą w roli jeźdźca. Zestaw składał się z 221 części i zawierał koła na dole, których obrót powodował, że odnóża Pewku poruszały się na płaskiej powierzchni, imitując chód. Na grzbiecie Pewku można było umieścić nawet dwóch Matoran. Części z tego zestawu wraz z elementami zestawów 8593 Makuta oraz 8594 Jaller i Gukko mogły posłużyć do zbudowania Makuty Nui - formy, którą Teridax przyjmował, by wzniecać strach w swoich przeciwnikach.

Cytaty[]

"Puku była niegdyś krabem wyścigowym, jej właścicielem był nikt inny jak sam Onepu. Razem zdobyli tytuł trzy razy. Ma już swoje lata, ale jest wciąż szybka!"
Midak, Mata Nui Online Game
"Weź Puku na przejażdżkę! Wydaje mi się, że cię lubi."
— Midak do Takuy, Mata Nui Online Game

Ciekawostki[]

  • W filmie BIONICLE: Maska Światła "głosu" Pewku użyczył Lee Tockar.
  • Pewku ma co najmniej 1000 lat - wynika to z tego, że została wspomniana w Tajemnicach Metru Nui. Podczas wydarzeń Maski Światła, które miały miejsce kilka miesięcy po starciu z Bohrok-Kal, Pewku była o wiele większa niż wcześniej. Później wyjaśniono, że urosła, co było powszechne wśród wszystkich Ussali.
  • W BIONICLE: Bestie Rahi Pewku została błędnie rozpoznana jako samiec.

Pojawienia[]

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Opowiadania

Animacje

  • Animacje Online Mata Nui

Filmy

Gry online

Zobacz też[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement