FANDOM

"Kula z lekkiego kamienia, oprawiona w metal, używana do gry w Kolhii."
Encyklopedia
Piłka Kolhii
Kolhii Ball
Obiekt
Użytkownicy Matoranie
Lokalizacja Mata Nui
Funkcje Gra w Kolhii
Status W użyciu

Piłka Kolhii to obiekt używany do matorańskiej gry Kolhii na Mata Nui. Początkowo w formie okrągłych głazów, piłki do Kolhii zostały zmienione na kamienne kule z metalowym obramowaniem wraz z wymyśleniem nowej wersji sportu. W nowej wersji Kolhii zamiast piłek niekiedy używano także krążków.

Historia

MoL Kolhii Ball

Piłka Kolhii w Masce Światła

Set Kolhii Ball

Krążek Kolhii z zestawów Matoran z 2003

Piłek Kolhii użyto po raz pierwszy kiedy Onewa i Whenua wymyślili tenże sport. Jako piłki wykorzystywano lekkie kamienie, które łatwo można było kopać. Komety Ahkmou były właśnie tego typu.

Po tym, jak Hewkii uratował Macku przed kamieniem rzuconym przez Pahraki w Ga-Koro, uderzając go przyrządem wędkarskim Ga-Matoranek, opracowano nową wersję Kolhii. Piłka Kolhii została przerobiona na gładszą, mniejszą kamienną kulkę oprawioną w stal, którą można było podnieść łyżką Kija Kolhii lub uderzyć młotkiem na drugim końcu. Oryginalne Piłki Kolhii przestały być używane.

Przed Turniejem Kolhii Hahli poprawiła swoją Siłę, stosując technikę Ta-Matoran, polegającą na rzucaniu Piłkami Kolhii w kamienne filary, próbując je obalić.

Informacje o zestawie

CGI Kolhii Ball

Piłka Kolhii z zestawu Pohatu

Piłka Kolhii po raz pierwszy ukazała się razem z zestawem Toa Mata Pohatu w 2001 roku. Składała się z dwóch elementów powszechnie używanych w innych seriach LEGO jako głazy. Funkcja zębatkowa Pohatu pozwalała figurce na kopanie piłki nogą.

W 2003 LEGO wydało cztery matorańskie drużyny Kolhii po dwóch zawodników każda - każdy model zawierał Kij Kolhii oraz srebrny krążek, który można było umieścić w szczypcach na końcu kija. Funkcja zębatkowa zestawów pozwalała na uderzanie krążka młotkiem na drugim końcu.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Guides

Animacje

Filmy

Gry online

Gry wideo

Gry karciane