FANDOM

"Budzę się na plaży. Pamiętam, że widziałem już wcześniej tę wyspę z daleka we śnie, tuż przed tym, jak dźwięki fal obmywających brzeg i ptaków fruwających po niebie przywróciły mi zmysły. W rzeczy samej, czuję się jakbym wylądował tu po upadku z nieba."
Takua, Mata Nui Online Game
Plaża Ta-Wahi
MNOLG Ta-Wahi Beach
Miejsce
Położenie Mata Nui (Ta-Wahi)
Status Zniszczona
Plaża Ta-Wahi to plaża na obrzeżach rejonu Ognia wyspy Mata Nui. Była ona także czasami nazywana Złotą Plażą.

Historia

GoldenBeach

Złota Plaża

Plaża powstała podczas aktywacji systemu kamuflażu ciała Wielkiego Ducha, kiedy ten rozbił się na Aqua Magna w wyniku Wielkiego Kataklizmu.

Av-Matoranin Takua, wygnany z Ta-Koro za nieodpowiednie zachowanie, wylądował na Plaży Ta-Wahi po aktywowaniu sygnału Kamieni Toa wzywającego Toa Mata na wyspę, który wystrzelił go z Kini-Nui. W wyniku uderzenia, Matoranin stracił pamięć. Kiedy leżał nieprzytomny, na plażę wypłynął Kanister Toa Tahu. Toa Mata Ognia wyłonił się z Kanistra, po czym złożył się i wyruszył w głąb wyspy. Kiedy Takua wreszcie się ocknął, zauważył na plaży pusty Kanister oraz Ga-Matorankę Macku, która poprosiła go o pomoc zaatakowanej przez Tarakavę wiosce Ga-Koro.

GoldenBeach2

Wejście do Gniazda Bohroków

Na plaży znajdował się także Portal Gniazda Bohroków. Aby przez niego przejść, należało mieć specjalny klucz (Turaga Onewa był w jego posiadaniu, ale nie wiedział, do czego on służy). Po otrzymaniu klucza od Turagi, Takua posłużył się nim, żeby opuścić Mangaię i Gniazdo Bohroków. Plaża była również miejscem położenia Wielkiego Teleskopu, którego Takua używał do obserwacji Ściany Gwiazd.

Po ucieczce z Ta-Koro przed Rahkshi, Hahli przybyła na plażę Ta-Wahi. Wspięła się na gigantyczne kamienne schody, na szczycie których znalazła Kamień Makuty i Kamień Mata Nui, otoczone sześcioma kamieniami reprezentującymi Toa. Każdy z tych kamieni miał puste miejsce, a symbole Trzech Praw i Umiejętności Kolhii wyryte były na twarzach. Hahli umieściła odpowiednie Kryształy w szczelinach, powodując, że kamienie wyemitowały jasny blask. Według Turagi Nokamy, odblokowało to sekrety Kamienia Mata Nui i Kamienia Makuty, co skłoniło Turagę do nadania jej pozycji nowego Kronikarza.

Po tym, jak Vakama obiecał Toa Nuva, że będzie kontynuował swoje opowieści o Metru Nui, to właśnie na plaży Ta-Wahi Nuju skonfrontował go w tej sprawie, prosząc go, by nie mówił Toa nic więcej.

Plaża została ostatecznie zniszczona przez Bohroki w ramach przygotowań na przebudzenie Wielkiego Ducha.

Pojawienia

Online Multimedia

Opowiadania

Gry online

Gry wideo