Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Budzę się na plaży. Pamiętam, że widziałem już wcześniej tę wyspę z daleka we śnie, tuż przed tym, jak dźwięki fal obmywających brzeg i ptaków fruwających po niebie przywróciły mi zmysły. W rzeczy samej, czuję się jakbym wylądował tu po upadku z nieba."
Takua, Mata Nui Online Game
Plaża Ta-Wahi
MNOLG Ta-Wahi Beach
Miejsce
Położenie Mata Nui (Ta-Wahi)
Status Zniszczona

Plaża Ta-Wahi to plaża na obrzeżach rejonu Ognia wyspy Mata Nui. Była ona także czasami nazywana Złotą Plażą.

Historia[]

GoldenBeach

Złota Plaża

Plaża powstała podczas aktywacji systemu kamuflażu ciała Wielkiego Ducha, kiedy ten rozbił się na Aqua Magna w wyniku Wielkiego Kataklizmu.

Av-Matoranin Takua, wygnany z Ta-Koro za nieodpowiednie zachowanie, wylądował na Plaży Ta-Wahi po aktywowaniu sygnału Kamieni Toa wzywającego Toa Mata na wyspę, który wystrzelił go z Kini-Nui. W wyniku uderzenia, Matoranin stracił pamięć. Kiedy leżał nieprzytomny, na plażę wypłynął Kanister Toa Tahu. Toa Mata Ognia wyłonił się z Kanistra, po czym złożył się i wyruszył w głąb wyspy. Kiedy Takua wreszcie się ocknął, zauważył na plaży pusty Kanister oraz Ga-Matorankę Macku, która poprosiła go o pomoc zaatakowanej przez Tarakavę wiosce Ga-Koro.

GoldenBeach2

Wejście do Gniazda Bohroków

Na plaży znajdował się także Portal Gniazda Bohroków. Aby przez niego przejść, należało mieć specjalny klucz (Turaga Onewa był w jego posiadaniu, ale nie wiedział, do czego on służy). Po otrzymaniu klucza od Turagi, Takua posłużył się nim, żeby opuścić Mangaię i Gniazdo Bohroków. Plaża była również miejscem położenia Wielkiego Teleskopu, którego Takua używał do obserwacji Ściany Gwiazd.

Po ucieczce z Ta-Koro przed Rahkshi, Hahli przybyła na plażę Ta-Wahi. Wspięła się na gigantyczne kamienne schody, na szczycie których znalazła Kamień Makuty i Kamień Mata Nui, otoczone sześcioma kamieniami reprezentującymi Toa. Każdy z tych kamieni miał puste miejsce, a symbole Trzech Praw i Umiejętności Kolhii wyryte były na twarzach. Hahli umieściła odpowiednie Kryształy w szczelinach, powodując, że kamienie wyemitowały jasny blask. Według Turagi Nokamy, odblokowało to sekrety Kamienia Mata Nui i Kamienia Makuty, co skłoniło Turagę do nadania jej pozycji nowego Kronikarza.

Po tym, jak Vakama obiecał Toa Nuva, że będzie kontynuował swoje opowieści o Metru Nui, to właśnie na plaży Ta-Wahi Nuju skonfrontował go w tej sprawie, prosząc go, by nie mówił Toa nic więcej.

Plaża została ostatecznie zniszczona przez Bohroki w ramach przygotowań na przebudzenie Wielkiego Ducha.

Pojawienia[]

Online Multimedia

Opowiadania

Gry online

Gry wideo

Advertisement