FANDOM

Place Budowy
ConstructionFields
Miejsce
Położenie Metru Nui (Po-Metru)
Status Zdemontowane
Place Budowy były miejscem w dystrykcie Po-Metru miasta Metru Nui, w którym budowano różne ważne obiekty i rzeźby.

Historia

Na takich placach konstruowano wszystkie obiekty w Metru Nui. Po-Matoranie tworzyli różnorakie narzędzia i przedmioty, a następnie wysyłali je do innych części wyspy-miasta. Jedynymi obiektami, które tu nie powstawały, były pojazdy - te konstruowano w Le-Metru.

Fields of Construction Aerial View

Położenie Placów Budowy na mapie Po-Metru

Kiedy Onewa otrzymał Kamień Toa od Toa Lhikana, pracował na jednym z Placów Budowy.

Jakiś czas potem, Toa Metru Vakama, Nokama i Matau przybyli na Plac Budowy w Transporterze Vahki, szukając swych pojmanych braci i Toa Lhikana. Wędrując przez całkowicie opuszczoną wioskę, zostali nagle zaatakowani przez Mrocznych Łowców Nidhikiego i Krekkę. Wywiązała się walka, którą przerwało pojawienie się stada Kikanalo. Dzięki użyciu mocy maski Nokamy, Toa udało się zawrzeć sojusz z Kikanalo i razem z nimi bohaterowie opuścili plac. Nidhiki i Krekka również stąd odeszli, by udać się do Koloseum i zdać raport Makucie Teridaxowi. Niedługo później, wszystkich Po-Matoran pracujących na Placach Budowy także wezwano do Koloseum.

Po Wielkim Kataklizmie, Place Budowy zostały zajęte przez Visoraki, które wzbudziły agresję w żyjących tu Raptorach Skalnych. Podczas przemierzania jednego z placów, Toa Hordika Onewa i Rahaga Pouks przemknęli się obok grupy raptorów, aby dostać się do jaskini Teridaxa w Po-Metru. Po konfrontacji z Krahką, opuścili plac, aby zlokalizować Tahtoraka.

Około 1000 lat później, Po-Matoranie powrócili do Metru Nui i zajęli się odbudową Placów Budowy, dopóki nie wyręczyła ich Włócznia Artakhi.

Art Battle in Po-Metru

Toa Mahri walczą z Rahkshi i Nektannem na placu

Kiedy Teridax przejął pełnię władzy nad Wszechświatem Matoran, wysłał Nektanna i oddział Rahkshi do Po-Metru, gdzie ci zmierzyli się z Toa Mahri na jednym z placów.

Kiedy fragment Aqua Magna uderzył w głowę Robota Wielkiego Ducha, zabijając Teridaxa podczas bitwy o Bara Magna, Place Budowy uległy poważnym zniszczeniom. Zostały następnie zdemontowane po emigracji ludu Wszechświata Matoran na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Kroniki

Animacje

Filmy