FANDOM

Podu
QftT Matoran Podu
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana

Mata Nui: Nieznana

Maska Nieznana
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Podu jest Po-Matoraninem.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui, Podu żył i pracował w Po-Metru. Tak jak inni Matoranie z Metru Nui, został uwięziony przez Vahki w Sferze Matoran i uśpiony.

Mata Nui

Po przebudzeniu się na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze na skutek działania kapsuły. Matoranin pomagał w budowie wioski Po-Koro pod przewodnictwem Turagi Onewy.

Kiedy Takua podróżował po wyspie w poszukiwania Kamieni Toa, Podu został uwięziony pod ciężkimi głazami, które spadły na niego z powodu silnego strzału jego piłką do Kolhii podczas ćwiczeń w Po-Wahi. Kiedy Takua rozmawiał z przyjacielem Podu podczas przemierzania Po-Wahi w drodze do Po-Koro, Matoranin poinformował go o wypadku Podu. Takule udało się uwolnić nieszczęśnika, a ten w zamian podarował mu Sferę Amana Volo.

Gdy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał też odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Podu i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty, Podu zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia