FANDOM

"Defilak miał rację - gdyby nie odkryli drogocennych bąbli wytwarzanych na tych polach zaraz po zatonięciu, dopadłaby ich śmierć, mutacja, albo coś znacznie gorszego."
— Narrator, Miasto Zagubionych
Pola Powietrzorostów
Fields of Air
Miejsce
Położenie Mahri Nui
Status Zniszczone
Pola Powietrzorostów to obszar leżący dawniej w bezpośrednim sąsiedztwie Mahri Nui, porośnięty specjalnymi wodorostami wytwarzającymi bąble powietrza.

Historia

Pola Powietrzorostów były naturalnym elementem dna Aqua Magna.

Gdy wioska Matoran Mahri Nui spadła na dno, z pól uwolniło się tyle bąbli powietrza, że skutecznie odcięły one częściowo przemienionych Matoran od oceanu i nie dopuściły, aby stali się istotami wodnymi, tak jak Barraki. Od czasu do czasu na Pola Powietrzorostów wybierały się ekspedycje Matoran z Hydruka, by zbierać powietrze dla miasta i mieszkańców. Pola były jednak bardzo niebezpiecznym terenem, gdyż często przebywały tam Rahi z armii Barraki. Poza tym Matoranie nie mogli za długo tam pozostać, by nie ulec mutacji.

Kiedy Kanohi Ignika pojawiła się w oceanie, Carapar skierował połowę swoich zmutowanych Kerasów na Pola Powietrzorosów, by nie dopuścić do zbierania powietrza, chcąc tym samym zapanować nad Mahri Nui i wykorzystać Matoran jako swoją armię. Po przybyciu Toa Mahri do Mahri Nui, Matoranie poprosili ich o przepędzenie krabów z pól. Udało im się to, lecz chwilę potem zostali schwytani przez Barraki i wzięci do niewoli.

Po zmiażdżeniu Mahri Nui przez Voya Nui podczas jej powrotu na Południowy Kontynent, Pola Powietrzorostów zostały zniszczone.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Opowiadania