FANDOM

"Te wielkie pola upstrzone są masywnymi rzeźbami stawianymi przez Po-Matoran."
Metru Nui - Miasto Legend
Pola Rzeźb
Animation Sculpture Fields
Miejsce
Położenie Metru Nui (Po-Metru)
Status Zdemontowane
Pola Rzeźb to potężny obszar w dystrykcie Po-Metru wyspy Metru Nui, na którym rzeźbiarze z plemienia Po-Matoran tworzą swoje dzieła.

Historia

Na Pola Rzeźb Protodermis zwożono łodziami za pomocą kanałów lub Szybami, przy czym te Szyby różniły się od tych z Le-Metru wielkością; były szersze, aby cenne rzeźby czy inne nie uległy uszkodzeniu przy transporcie.

Map Sculpture Fields

Pola Rzeźb na mapie Po-Metru

Pracujący tu rzeźbiarze dwa razy przerywali swą pracę; co pewien czas bowiem przez Pole przemieszczało się stado dzikich, pustynnych Rahi Kikanalo. Wtedy rzeźbiarze udawali się do szatni, aby odpocząć i przeczekać przebieg stada. Wtargnięcie Kikanalo na Pola Rzeźb miało jednak dobre strony - Rahi wykopywały bowiem spod piasku resztki Protodermis, które następnie trafiały do recyklingu.

Lata wydobywania Protodermis z ziemi doprowadziły do tego, że grunt w niektórych miejscach Pól był bardzo niestabilny i niektóre rzeźby, a nawet pracujący Matoranie mogli zapaść się pod ziemię. Toa Metru Onewa przekonał się o tym, kiedy wspinał się na jedną rzeźbę przy pomocy swoich Protomłotów.

AhkmouTower

Ahkmou na jednej z rzeźb

Przed Wielkim Kataklizmem, popularne były wycieczki na Pola Rzeźb (za zgodą Turagi Dume), podczas których Matoranie z innych Metru mogli podziwiać proces tworzenia wspaniałych statui. Istniały dwa typy wycieczek. Pierwszy oferował obserwację całkowitej obróbki surowego bloku solidnej Protodermis aż do momentu ukończenia rzeźby; w Dni Imion, Matoranie mogli poprosić o stworzenie swoich kamiennych pomników w rzeczywistej skali. Drugi typ oferował wizytę w jednej z Wiosek Monterów, by móc zobaczyć proces przerabiania części przysyłanych z Ta-Metru na meble i inne przedmioty codziennego użytku.

Podczas poszukiwań Ahkmou, Onewa znalazł Matoranina na szczycie jednej ze statui na Polu Rzeźb. Potem był zmuszony przejść przez niestabilny teren pola, aby dostać się na Stację Szybów 445.

Pola Rzeźb nie doznały poważnych zniszczeń w trakcie Wielkiego Kataklizmu, głównie ze względu na to, że nie było na nich wybudowanych zbyt wiele obiektów. Nie wiadomo również, czy okupacja Visoraków uszkodziła w jakikolwiek sposób pola. Jeśli tak, to wszelkie szkody zostały naprawione poprzez użycie Włóczni Artakhi.

Po śmierci Teridaxa i uszkodzeniu Metru Nui wskutek trafienia głowy Robota Wielkiego Ducha przez fragment Aqua Magna, wszyscy Matoranie wyemigrowali na odrodzoną planetę Spherus Magna, a Pola Rzeźb zostały zdemontowane.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym wymiarze, na Polu Rzeźb postawiono ogromny kamienny tron na częściach Rahkshi. Nazwany Kamiennym Tronem, pełnił rolę siedziby rebeliantów Pohatu i Lesovikka.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Animacje

Filmy

Płyty CD