FANDOM

Prolog: U Zarania Legendy
JTO TitleCard 0
Media
Rodzaj Animacja
Rok wydania 2016

U Zarania Legendy jest 12-minutowym odcinkiem pilotażowym wprowadzającym do serii BIONICLE: Droga do Jedności, opublikowanym w serwisie Netflix 4 marca 2016 roku.

Streszczenie

Młodzi Okotanie zbierają się wokół ogniska rozpalone w pobliżu Wielkiej Kuźni w odbudowywanym przez mieszkańców Okoto Mieście Twórców Masek, gdzie Obrońca Ognia Narmoto zaczyna opowiadać im, w jaki sposób ich rodziny powrócił do stolicy wyspy i co może czekać ich w przyszłości.

Niegdyś na wyspie Okoto panowali dwaj bracia, Twórcy Masek Ekimu oraz Makuta, którzy wykuwali Maski Mocy dla Okotan, czerpiąc moce z pierwotnych żywiołów wyspy - Ognia, Wody, Dżungli, Ziemi, Kamienia i Lodu. Makuta zaczął jednak czuć zazdrość o uwielbienie jego brata i stał się żądny potęgi. Złamał święte prawo, zabraniające łączenia kilku żywiołów w jednej masce i stworzyć Maskę Ostatecznej Mocy, łączącej w sobie potęgę wszystkich sześciu żywiołów. Gdy przywdział ją na twarz, mroczne siły przejęły nad nim kontrolę, a sam Twórca Masek stał się zły i okrutny. Wiedząc, że musi działać szybko, Ekimu strącił maskę z twarzy brata, co rzuciło obu braci w wieczny sen. Obrońcy odnaleźli uśpione ciało Ekimu i złożyli je w grobowcu, a niedługo potem Miasto Twórców Masek zostało opuszczone.

Gdy siły wezwane przez ducha Makuty zaczęły nękać Okotan, Obrońcy zebrali się w Świątyni Czasu i wyrecytowali Przepowiednię Bohaterów, która wezwała na wyspę sześcioro Toa - Lewę, Władcę Dżungli, Pohatu, Władcę Kamienia, Kopakę, Władcę Lodu, Gali, Władczynię Wody, Onuę, Władcę Ziemi i Tahu, Władcę Ognia. Z pomocą Obrońców, wojownicy odnaleźli Złote Maski Mocy i pokonali hordy Pająków Śmierci. Z nowymi mocami, bohaterowie ruszyli do Miasta Twórców Masek, by odnaleźć Ekimu.

Po drodze musieli zmierzyć się z zastępami sługusów Makuty, ostatecznie pokonując Skorpiony Śmierci i docierając do grobowca Twórców Masek. Używając połączonych mocy żywiołów, przebudzili Ekimu ze snu, jednak tylko dzięki odzyskaniu Maski Kreacji, Twórca Masek mógł zmierzyć się ze swym bratem. Drużyna dotarła do Wielkiej Kuźni, pokonała strzegącego wejścia do niej Łupacza Czaszek i zastała wewnątrz Władcę Czaszek Kultę, próbującego zniszczyć maskę. Wiedząc, że nie uda mu się dokonać dzieła zniszczenia, sługa Makuty założył ją na twarz i z nowymi pokładami mocy powalił wszystkich Toa jednym ciosem i zerwał Maski Mocy z ich twarzy. Pozbawieni swoich zdolności Toa walczyli nadal i przytrzymali Kultę na tyle długo, by pozwolić Ekimu skończyć odbudowę Młota Mocy, którym Twórca Masek strącił Maskę Kreacji z twarzy Władcy Czaszek, przynosząc klęskę podwładnym Makuty.

Kończąc swoją opowieść, Narmoto i młodzi Okotanie są świadkami, jak Toa wyłaniają się z Wielkiej Kuźni z nowymi maskami, zbroją i orężem wykutym przez Ekimu, gotowi rozpocząć nową przygodę.

Postacie