Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Każdy zawierał część jego świadomości i mógł funkcjonować niezależnie od ciała, jako całości. To pozwoliło mu wysłać części na atak jak rój, albo latać, aby łatwiej uniknąć ataków fizycznych i prześlizgiwać przez pomieszczenia, za małe dla insektów."
— Narrator, Pamięć Zła
Protodit
Comic Zaktan Protodites
Rahi
Moce Żadne
Status Rozproszone
Lokalizacja Wszechświat Matoran (dawniej), Spherus Magna
Protodax
Protodax
Szczególne Rahi
Moce Auto-duplikacja
Status Nieznany
Lokalizacja 777 Schodów (dawniej), Spherus Magna

Protodity są mikroskopijnymi Rahi, które istniały nawet, zanim Mata Nui pierwszy raz się przebudził.

Historia[]

Protodity zostały stworzone przez Wielkie Istoty do zasiedlenia Wszechświata Matoran.

Protodity kiedyś zamieszkiwały Archiwa Onu Metru, ale uciekły przez Krety Archiwalne.

Gdy Piraka Zaktan naraził się na dezintegrujące promienie z oczu The Shadowed One, jego masa ciała przekształciła się w rój bilionów Protoditów. Te Protodity nigdy się nie zatrzymują, a więc ciało Zaktana zawsze się rusza. Liczba Protoditów tworzących jego ciało zredukowała się, kiedy Zaktan był narażony na Mutagen, a wszystkie zostały zniszczone, kiedy Zaktan został zabity przez Teridaksa.

Protodax[]

Protodaksy są Protoditami zwiększonymi trylion razy, przez moc Kanohi Ignikę. Miały atakować każdego, kto spróbował ukraść Maskę Życia.

Toa Inika starli się z grupą tych kreatur podczas Podróży po Maskę Życia. Protodaksy miały otoczyć Toa, zanim zostały przepędzone przez Umbrę.

Zdolności i Cechy[]

Protodaxy wyglądają podobnie do Protoditów w kształcie i wyglądzie. Protodax posiadł też zdolność klonowania siebie samego.

Bronie[]

Co najmniej jeden Protodax, posiada Miotacz Zamor, zabrany innej istocie, która szukała Igniki i zginęła. Miotacz który strzela Sferami Zamor, których moc może trwale zmniejszyć cel do rozmiarów Protodita.

Informacje o Zestawie[]

Protodaxa można zbudować z części zestawów kanistrów Piraka Hakanna, Avaka i Zaktana używając instrukcji załączonej do Majowo-Czerwcowego numeru magazynu LEGO Brickmaster'a na 2006. Te dwie głowy zawierają każda baterio-zasilacz LED w oczach, aktywując je poprzez naciśnięcie na tyle głowy. Model został zaprojektowany przez Daniela Lipkowitza.

Cytaty[]

"Ta rzecz zwana "ciało jest wykonane z wielu małych części" jest małą sztuczką. Muszą być kiepskie, kiedy kichasz, chociaż..."
Toa Nuva Tahu do Piraka Zaktana, Wyspa Zagłady
"Protodaksy są brutalnymi bestiami. One nie zabijają z honorem – one po prostu zabijają."
— Umbra, Piekło

Pojawienia[]

Linki Zewnętrzne[]

Advertisement