FANDOM

"Przeklęta Wielka Istota" nie jest oficjalną nazwą.
Możliwe, że została uwzględniona w fabule, ale nie została oficjalnie nadana. Ewentualnie może to być nazwa popularna wśród fanów, ale nie na oficjalnych zasadach.

"Wieki temu popełniłem błąd dotykając Maski Życia. W rezultacie, wszystko wokół mnie - meble, narzędzia, promienie światła - zaczęło ożywać. Dla swojego własnego bezpieczeństwa moi towarzysze mnie uwięzili. Teraz wszystko, czego muszę się obawiać to żywe łańcuchy... żywa kamienne bloki... i krzyki światła, gdy mrok je gasi."
— Przeklęta Wielka Istota do Vezona, Władanie Cieni

Przeklęta Wielka Istota
Noimage
Wielka Istota
Moce Telepatia, zamrażanie czasu, ożywianie obiektów
Narzędzia Nieznane
Status Żywy
Lokalizacja Bota Magna

Przeklęta Wielka Istota jest Wielką Istotą przeklętą przez Kanohi Ignikę i uwięzioną na Bota Magna.

Biografia

Comic Ignika Forging

Kanohi Ignika

Ponad 100 000 lat temu, Wielkie Istoty wykuły Kanohi Ignikę i zamknęły ją w złotej skorupie. Wielka Istota była ciekawa mocy maski i dotknęła Kanohi. W odpowiedzi, maska podzieliła się z nią swoją mocą, przeklinając zdolnością do ożywiania wszystkiego, czego dotknie. Prośby nowoożywionych tworów doprowadziły przeklęta Wieką Istotę do szaleństwa i skłoniły jej pobratymców do zamknięcia w fortecy na Bota Magna, by zapobiec wyrządzeniu dalszych szkód.

Po tysiącleciach uwięzienia, Wielka Istota odkryła istnienie Vezona połączonego z Kanohi Olmak. Kiedy Vezon przybył do Alternatywnego Wszechświata Spherus Magna, Wielka Istota wyłączyła moc Olmak oraz zamroziła czas i przestrzeń wokół Vezona, przed podjęciem kontaktu telepatycznego. Kiedy Wielka Istota się przedstawiła, Vezon zaoferował jej uwolnienie z fortecy, jeśli Wielka Istota wyzwoliłaby jego.

Wielka Istota wywnioskowała, że Vezon nie jest wystarczająco potężny, by ją uwolnić i dlatego wysłała Vezona na ratunek grupie biomechanicznych istot wyrzuconych z Robota Wielkiego Ducha w kosmos. Grupa składała się z Toa Helryx, Tuyet, Lewy Nuva; Makuty Miserixa; Artakhi; Axonna i Brutaki; oraz Matoran Hafu i Kapury. Istota pozwoliła Vezonowi użyć Olmak, po czym ponownie wyłączyła jej moc. Helryx zbliżyła się do Wielkiej Istoty, ale jej klątwa ożywiła zbroję Toa, która zaczęła ją dusić. Wielka Istota oznajmiła, że są tu by ją uwolnić i ujawniła, że znajdują się na Bota Magna. Wtedy członkowie grupy zaczęli się kłócić w sprawie uwolnienia. Trwało to tak długo, aż Lewa Nuva się znudził i opuścił fortecę.

Po odrodzeniu Spherus Magna, inna Wielka Istota przybyła w okolicę fortecy i wyczuła wewnątrz gromadę potężnych istot. Zgodnie ze swoim planem, Istota zebrała odpowiednią maszynerię mogąca zniszczyć twierdzę i unicestwić wszystkie przebywające w niej istoty. Jednakże, przeklęta Wielka Istota opuściła fortecę przed zniszczeniem, bez wiedzy pozostałych.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W alternatywnym wszechświecie, Wielkie Istoty nigdy nie wykuły Kanohi Igniki, a ta Wielka Istota nigdy nie została przeklęta. Była jedną z sześciu Wielkich Istot, przed które zabrano Mazekę i Vultraza, dwóch Matoran z głównej rzeczywistości. Chcąc odkryć, jakim cudem Vultraz jest Matoraninem Cienia, zabrały go w celu eksperymentów i pozwoliły Mazece wybrać inną istotę, by powróciła wraz z nim do jego wymiaru. Mazeka wybrał tamtejszego Teridaxa, po czym obaj zostali teleportowani.

Cechy i umiejętności

Przeklęta Wielka Istota, tak jak reszta jej gatunku, posiada pasję tworzenia i niepohamowaną ciekawość. Ta sama ciekawość doprowadziła do dotknięcia Igniki i klątwy.

Wielka Istota ma dostęp do potężnej telepatii, pozwalającej skontaktować się z istotą nawet w alternatywnym wszechświecie. Posiada również zdolność do wyłączania mocy masek Kanohi oraz zamrażania czasu i przestrzeni wokół istoty, nawet jeśli ta znajduje się w innym wymiarze.

Po dotknięciu Kanohi Igniki, Wielka Istota została na zawsze przeklęta zdolnością do ożywiania wszystkiego wokół siebie. Ożywione obiekty poruszają się i oddychają, a Wielka Istota może usłyszeć ich myśli i prośby, co wywołało u niej szaleństwo. Klątwa dotyka przedmioty znajdujące się w określonym zasięgu; po przekroczeniu go, obiekty ponownie stają się martwe.

Cytaty

"Matoranin... zdumiewający... tak jak cała reszta... jestem taki dumny. Gdybym tylko mógł, uściskałbym was wszystkich."
— Przeklęta Wielka Istota do zgromadzonych istot, Władanie Cieni
"Wielka Istota, tak... tak właśnie mnie nazywali... moi bracia i siostry. Angonce raz powiedział, że ten przydomek był naszym największym przekleństwem, bo zaczęliśmy wierzyć, że naprawdę tacy jesteśmy. Może miał rację... być może, właśnie dlatego jestem tu teraz, uwięziony. Ale teraz jesteście tu wy, by mnie uwolnić."

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Seriale