FANDOM

Początek

TV Okoto Island

Okoto

Dawno temu, mieszkańcy wyspy Okoto żyli szczęśliwie i w pokoju. Wyspą władali dwaj Twórcy Masek: Ekimu i Makuta, którzy tworzyli Maski Mocy dla Okotan. Przestrzegali oni świętej zasady mówiącej, że jedna maska może zawierać tylko jedną moc, inaczej stanie się zbyt potężna i niebezpieczna. Wyroby Ekimu były doskonałe i bardzo pożądane przez ludność Okoto, w przeciwieństwie do masek jego brata.

Zdrada Makuty

TV Ekimu knocking Makuta out

Ekimu atakujący Makutę

W Makucie rosła zazdrość wobec Ekimu i wkrótce złamał on święte prawo. Wykuł Maskę Ostatecznej Mocy, kontrolującą wszystkie żywioły. Jednak, gdy ją założył, Maska przejęła nad nim kontrolę. Na Okoto rozległy się silne wstrząsy, a sama wyspa zaczęła się rozpadać. Ekimu dotarł do Makuty i uderzeniem młota zrzucił maskę z jego twarzy, wywołują falę uderzeniową, która rozeszła się po całej wyspie. W rezultacie, obaj bracia zapadli w niekończący się sen, a Okoto podzieliło się na sześć regionów. Pokój opuścił wyspę, a maski obu braci zostały rozrzucone na Okoto i czekały, aż ktoś ponownie je odnajdzie.

Po bitwie, Obrońcy plemion - Agarak, Udapo, Owa, Epolim, Kerato i Mamuk - znaleźli ciało Ekimu i usłyszeli szeptaną przez niego Przepowiednię Bohaterów. Umieścili uśpionego Twórcę Masek w sarkofagu i wkrótce potem musieli ewakuować się ze stolicy Okoto, którą zaczęły nawiedzać siły zła.

Tysiące lat później, wyspę nawiedziły Pająki Śmierci. Zaatakowały wiele wiosek w poszukiwaniu Maski Kontroli Makuty, w celu przebudzenia pogrzebanego pod powierzchnią wyspy Twórcy Masek. Obrońcy Narmoto, Izotor, Korgot, Vizuna, Nilkuu i Kivoda zebrali się w Świątyni Czasu i wygłosili wspólnie Przepowiednię, modląc się, by zostali wysłuchani.

Przybycie Toa

W odpowiedzi na ich modlitwy, z nieba spadło sześcioro Toa, niczym komety. Każdy wojownik wylądował w innej części wyspy. Obrońcy spotkali się z nimi i wtajemniczyli w historię wyspy oraz opowiedzieli o ich przeznaczeniu, jakim było uratowanie Okoto i pokonanie zła. Następnie, wyruszyli do świątyń, w których tkwiły Złote Maski Mocy, mające umożliwić Toa wykonanie ich zadania. W pościg za nimi wyruszyły hordy Pająków Śmierci.

Animation Toa Masters

Władcy, bohaterowie wyspy

Bohaterowie, po tygodniach podróży przez wyspę, dotarli do świątyń i każdy z nich zdobył Złotą Maskę, po czym rozprawił się z atakującymi Pająkami Śmierci. Następnie, otrzymali oni wizję od Ekimu i wyruszyli oni do starożytnej stolicy Okoto, by odnaleźć Twórcę Masek.

Dotarłszy do mostu prowadzącego do Miasta Twórców Masek, Toa spotkali się po raz pierwszy. Tahu wdał się w bójkę z Kopaką o przywództwo w grupie, ale powstrzymał ich Onua. Gali zaproponowała głosowanie, ale Pohatu oznajmił, że wyczuwa wrogą obecność. Władcy przeszli przez bramę i wkroczyli na most, gdzie naprzeciw nich stanął Lord Pająków Śmierci.

Każdy z Toa spróbował pokonać go w pojedynkę, ale żadnemu się nie udało. Onua zasugerował, by połączyli siły, co też zrobili, a następnie szybko i sprawnie pokonali Lorda, po czym zrzucili go w przepaść.

Chwilę później, usłyszeli głos Ekimu, który pogratulował im zwycięstwa oraz nalegał, by ruszali dalej i odnaleźli miejsce jego spoczynku. Toa posłuchali i ruszyli w głąb Miasta, prowadzeni przez swoje maski. Nie zauważyli, jak z ziemi za nimi wychynęła ręka szkieletu.

Miasto Twórców Masek

City of the Mask Makers

Bohaterowie wkraczają do ruin miasta

Dotarłszy pod mury miasta, Tahu aktywował pułapkę, która zamknęła główną bramę, więżąc Toa. Sytuacja ta była powodem lekkiej sprzeczki Tahu i Kopaki, Onua jednak powstrzymał ich obu, nim doszło do walki. Zaraz potem Lewa wzbił się w powietrze, aby sprawdzić, co znajduje się za bramą i zniknął pozostałym Toa z oczu. W tym samym czasie, z ziemi dookoła wojowników zaczęli wyłaniać się Wojownicy Czaszek, kilku z nich pojawiło się także na murach miasta i zaczęło strzelać do Toa ze swoich miotaczy. Onule udało się strącić otaczających ich wrogów z powrotem w szczeliny w ziemi, uderzając swoim młotem o podłoże, siła uderzenia była jednak zbyt wielka i pod jej wpływem most za plecami Toa zawalił się.

Z pomocą drużynie nadciągnął Lewa, który wrócił ze zwiadu i zaatakował strzelających do nich z murów Wojowników Czaszek. Po pokonaniu przeciwników, Pohatu zniszczył blokadę bramy i Toa ruszyli w głąb miasta. Lewa oznajmił, że widział Arenę i zaproponował, by się do niej udać, Kopaka jednak kazał drużynie podążać swoim śladem. Lewa zignorował jego rozkaz i ponownie zniknął Władcom z oczu. Po jakimś czasie Toa wkroczyli na Arenę, gdzie znaleźli nieprzytomnego Władcę Dżungli, pozbawionego maski. Chwilę potem ujrzeli Rozcinacza Czaszek, uciekającego w głąb Areny z maską Lewy w dłoni.

Napastnik założył maskę i zaczął wysysać z niej moc. Pohatu wyjaśnił, że między Władcami a ich maskami znajduje się więź, dlatego Rozcinacz kradł energię również Lewy. Jednocześnie, na Arenie aktywowały się pułapki, oznaczając rozpoczęcie gry. Osłabiony Władca Dżungli wyjaśnił towarzyszom, że musieli aktywować dźwignię na szczycie kamiennej konstrukcji. Zrobił to Onua, uderzając w nią swoim Tektonicznym Młotem, osłaniany przez Pohatu, Kopakę i Tahu, którzy współpracując poradzili sobie z Rozcinaczem Czaszek. Lewa odzyskał Maskę i energię, ale okazało się, że cios Onuy był tak silny, że zniszczył Arenę, która zaczęła się zapadać.

Masters Facing Skull Villains

Toa w walce z Armią Czaszek

Toa zostali uwięzieni pod głazami i, sfrustrowani, korzystając z okazji, zaczęli wspominać swoje dotychczasowe przygody. Uznali, że muszą się uwolnić i ocalić Okoto. Wtedy, Lewa wyczuł przeciąg, co oznaczało, że mogli się wydostać. W odpowiedzi, Kopaka żartobliwie nazwał go "Władcą Powietrza". Onua użył swojej mocy i uwolnił Toa.

Władcy znaleźli się na starym cmentarzu, gdzie zaczęli poszukiwania grobu Ekimu. Lewa zasugerował, by sprawdzili w budynku, na którym wyrzeźbiono wielką Maskę Kreacji. Tahu nadepnął na leżącą na ziemi kość i po chwili zjawiły się dwa Skorpiony Śmierci. Jeden z nich błyskawicznym atakiem odebrał Złotą Maskę Pohatu, który stracił przytomność. Kopaka osłonił go tarczą, podczas gdy pozostali Toa zaatakowali potwory. Te tymczasowo ich pokonały i tylko Lewa zdołał im umknąć, kryjąc się nad wejściem do budynku, który zauważył wcześniej.

Pozostali Toa myśleli, że Władca Powietrza ucieka, lecz on zrzucił z góry posąg z Maską Kreacji na ścigające go Skorpiony, pokonując je. Odzyskał też Złotą Maskę Kamienia, którą oddał Pohatu. Następnie, Władcy odnaleźli grobowiec Ekimu, a Twórca Masek ponownie do nich przemówił. Odsunęli pokrywę sarkofagu i użyli swoich mocy żywiołów do obudzenia Twórcy Masek.

Ekimu pochwalił Toa za ich zasługi, oznajmił jednak również, że przybyli za późno. Wyszedłszy z grobowca, Twórca Masek powiedział bohaterom, że jego Maska Kreacji została skradziona przez sługusa Makuty, Władcę Czaszek Kultę, który udał się, by ją zniszczyć do Wielkiej Kuźni. Toa i Ekimu natychmiast udali się w tamto miejsce.

Po dotarciu przed wejście Wielkiej Kuźni, Tahu i Kopaka rzucili się do wejścia, lecz szybko zostali odrzuceni przez Łupacza Czaszek, strzegącego drzwi. Chwilę potem strażnik pokonał również Onuę i przywdział na twarz jego Maskę Ziemi. Ekimu przypomniał Toa, że muszą działać razem, a wtedy cała drużyna zaszarżowała jednocześnie na Łupacza Czaszek, odzyskując maskę Onuy i odrzucając strażnika w głąb kuźni.

Kulta vs Toa

Kulta odrzucający Toa

Toa Episode 18

Bohaterowie Okoto

Na miejscu Toa i Ekimu zastali Kultę, próbującego zniszczyć Maskę Kreacji. Widząc przybyłych wojowników, Władca Czaszek przywdział maskę Ekimu na twarz, a ta dała mu nowe pokłady mocy. Ekimu nakazał Toa odwrócić uwagę Kulty, podczas gdy on sam zajął się odbudową swojego młota. Toa zaatakowali Kultę, ten jednak powalił ich jednym ciosem i pozbawił ich masek. Mimo osłabienia, Toa walczyli nadal i rzucili się na Władcę Czaszek, unieruchamiając go. To dało Ekimu czas na skończenie odbudowy swej broni i szansę na strącenie Maski Kreacji z twarzy Władcy Czaszek. Gdy Ekimu przywdział swą dawną maskę, uwolniona przy tym fala światła pozbawiła sługusa Makuty przytomności.

Po skończonej bitwie, Ekimu wykuł dla Toa nowe maski i zbroje. Grupa wyczuła wciąż obecnego na wyspie ducha Makuty i przysięgła, że zrobi wszystko, by go pokonać.

Zemsta Pająków Śmierci

Odnalazłszy swojego lidera, pokonanego w walce z Toa, Pająki Śmierci zabrały Lorda do jaskini pod powierzchnią Miasta Twórców Masek, gdzie władca hord zaczął się regenerować. Świadkiem starcia Władców ze strażnikiem mostu był Vizuna, Obrońca Dżungli, który oznajmił pozostałym Obrońcom wiosek, by również ruszyli do miasta i służyli Toa pomocą, gdyby ci jej potrzebowali. Nim zdążyli jednak wkroczyć między mury, most zawalił się pod wpływem wstrząsu Onuy podczas walki z Wojownikami Czaszek. Nie mogąc użyć głównego wejścia, Obrońcy postanowili dostać się do miasta mostem wybudowanym przez Harvali, dawną archeolog Okoto i przyjaciółkę Vizuny, która jakiś czas temu zaginęła bez śladu.

Po zmierzeniu się z dzikimi jastrzębiami, Obrońcy dotarli do sieci podziemnych tuneli, gdzie spotkali Harvali oraz odkryli wykute runy opisujące, w jaki sposób Ekimu ułożył Przepowiednię Bohaterów. Niedługo potem zostali zaatakowani przez ogromnego węża, kontrolowanego przez Pająka Śmierci. Po oswobodzeniu go, wąż zaprzyjaźnił się z Nilkuu i na jego grzebiecie Obrońcy razem z Harvali wydostali się z jaskiń, a następnie trafili do kryjówki Pająków Śmierci.

Na miejscu ujrzeli Lorda Pająków Śmierci owiniętego w kokon i otoczonego tysiącami swoich sługusów. Wybijając dziury w ścianach i wpuszczając strumienie wody do środka, Obrońcy pozbyli się licznych pająków, podczas gdy ich lord zaczął się przebudzać. Obrońcy użyli wtedy swoich broni do zwalenia sufitu groty, który przygniótł pozostałe Pająki Śmierci oraz ich pana, po czym przedostali się do miasta na wężu.

Pokonawszy grupę Wojowników Czaszek, Obrońcy odnaleźli Toa i przebudzonego Ekimu. Niedługo potem Okotanie zaczęli wracać do miasta, by na nowo zaludnić stolicę i odbudować jej zniszczone ruiny.