FANDOM

Ten artykuł dotyczy książki. Być może chodzi ci o miejsce lub grę wideo.
"Toa stali w milczeniu, myśląc o potwornościach, z którymi musieli się zmierzyć po wejściu do tego labiryntu cieni. I w umyśle każdego z nich przewinęło się to samo pytanie - co mogło być straszniejsze od tego, co już widzieli?"
— Narrator
Labirynt Cieni
BA6 - Maze of Shadows
Książka
Seria Przygody BIONICLE
Autor Greg Farshtey
Wydawca Scholastic
ISBN 0-439-68023-9

Labirynt Cieni to szósta książka BIONICLE w serii Przygód BIONICLE. To ostatnia książka z serii wydana w 2004 roku. W 2005 roku została przeniesiona na grę na Game Boy Advance o tytule BIONICLE: Labirynt Cieni.

Streszczenie

Po wielu bitwach Toa Metru trafiają na wyspę Mata Nui i tam rozdzielają się, szukając miejsc na zbudowanie grodów. Sfery Matoran zostawili na plaży, przy której miało pewnego dnia powstać Ga-Koro - jedynie Nokama zostaje na miejscu, uznając teren, na którym wylądowali, za idealny na wioskę Ga-Matoranek. Matau w międzyczasie przebija się przez dżungle, w których miało powstać Le-Wahi, narzekając na bagnisty teren. Zgubiwszy się, podąża z pnączem, sądząc, że to kabel, który doprowadzi go do stacji szybów. Ku jego rozczarowaniu prowadzi ono jedynie do kolejnych pnączy, co przypomina mu, że będą musieli zacząć życie na nowo na tej wyspie. Nuju wspina się na górę, rozmyślając o przeszłości. Podczas zadumy przypomina sobie swojego Ko-Matorańskiego nauczyciela, Ihu. Na jego cześć nazywa górę Górą Ihu. Vakama obserwuje obszar nieopodal Wulkanu Mangai i uznaje, że zbudują Ta-Koro w kraterze lawy, zwracając uwagę na defensywę takiego rozwiązania. Po otrzymaniu wizji, w której traci swoją Moc Toa, Vakama używa plecaka odrzutowego, by polecieć na plażę, na której pierwotnie wylądowali.

Gdy przybywają pozostali Toa, zauważają, że Vakama przygotował sześć kamieni Toa. Zachęca swych towarzyszy, by wtłoczyli w nie swą Moc Toa i dzięki temu zapewnili, że w przyszłości powstaną nowi Toa. Większość Toa podchodzi do tego sceptycznie, ale ostatecznie, z pomocą Nokamy, Vakama przekonuje ich, by to uczynić. Później poświęcają trochę czasu, by przejrzeć miejsca, które wybrali. Onewa mówili o swoim wyborze - jaskini, którą znalazł. Wierząc, że mogła to być droga z powrotem na Metru Nui, Toa badają jaskinię. W środku znajdują wiele martwych i rannych Rahi, w tym Nui-Jagę ze skrzelami. Ruszając dalej, Matau znajduje Czerwonego Węża. Rozwścieczony wąż tłucze intruza, a następnie scala go z kamienną ścianą. Tylko dzięki precyzji Vakamy i Onewy udaje się go wydostać.

Czujni Toa ruszają dalej, gdzie po jakimś czasie w Onewę uderza kropla Zenergizowanej Protodermis. Idąc dalej, stają naprzeciwko ogromnej bestii, Rahi Nui. Stają do ciężkiej walki, którą udaje im się wygrać, lecz Nokama zostaje poważnie zraniona. Mknąc w głąb i mając nadzieję na znalezienie lekarstwa, Toa trafiają na przerażającą istotę, roślinę Karzahni.

Po opowiedzeniu swojej historii roślina prosi Toa o przysługę - chce, by udali się do jednej z kryjówek Makuty i zebrali dla niej odrobinę Zenergizowanej Protodermis. Roślina leczy na chwilę Nokamę, a Toa wyruszają na poszukiwania - Karzahni obiecuje, że uleczy Nokamę permanentnie, jeśli przyniosą jej substancję. Podążając za wskazówkami Karzahni, Toa wydrążają dziurę w ścianie, by zdobyć fiolkę, która mogła utrzymać w sobie Zenergizowaną Protodermis. Wtedy tajemnicze stworzenie przyczepia się do twarzy Onewy i obdarowuje go wizją. Mówi o śmiercionośnych zdobywcach, Visorakach, do czasu, aż Vakama zabija stworzenie i uwalnia Onewę. Toa Kamienia zaczyna sympatyzować z Vakamą, współczując mu, jeśli tak właśnie wyglądały i jego wizje.

Po wejściu do kryjówki Makuty napotykają zbiornik Zenergizowanej Protodermis. Substancja przyjmuje fizyczny kształt i staje z Toa twarzą w twarz. Po zademonstrowaniu swoich właściwości, substancja atakuje Toa i niemalże ich zabija. Wykorzystując strategię, udaje im się pokonać istotę i zebrać trochę substancji. Gdy odchodzą, rozwścieczona istota próbuje ich zatopić. Wyczuwszy to, Onewa niszczy filary pomieszczenia, które zostały już naruszone przez walkę, co jednak nie niszczy substancji.

Po ich powrocie Karzahni ulecza Nokamę ziołem i przyjmuje Zenergizowaną Protodermis. Jednakże, ponieważ jej przeznaczeniem nie jest przemiana, miast tego roślina Karzahni obraca się wniwecz. Toa zastanawiają się nad wieloma istotami, które pochłonęła ich wewnętrzna ciemność.

W tym momencie Turaga Vakama przerywa swoją opowieść i oferuje Tahu, że opowie mu więcej na osobności.

Postacie

Zobacz też