FANDOM

"Wygląda na to, że zło, które nawiedziło dalekie Ga-Koro, dotarło również i do naszego oceanu piasku."
Turaga Onewa, Mata Nui Online Game
Pustynia Motara
Motara
Miejsce
Położenie Mata Nui (Po-Wahi)
Status Zniszczona
Pustynia Motara była rozległym, piaszczystym pustkowiem znajdującym się we wschodniej części Po-Wahi.

Historia

MotaraDesert

Pustynia Motara z lotu ptaka

Miejsce to, podobnie jak reszta wyspy Mata Nui, powstało w wyniku aktywacji systemu kamuflażu ciała Wielkiego Ducha, kiedy ten rozbił się na Aqua Magna podczas Wielkiego Kataklizmu. Po-Matoranie z Metru Nui, którzy osiedlili się w tym rejonie, wybudowali na pustyni wioskę Po-Koro oraz kamieniołomy. Pustynia Motara była także domem wielu Rahi, takich jak Tarakava Piaskowa czy Mahi. We wschodniej części pustyni znajdowały się doki, w których cumowały łodzie transportujące pasażerów do Ga-Koro.

Kiedy Toa Mata przybyli na Mata Nui, Kanister Pohatu wylądował na brzegu tej pustyni, a dokładniej na plaży w Zatoce Leva.

Toa Nuva Tahu i Lewa, wraz z wędrującym Av-Matoranem Takuą i Ta-Matoraninem Jallerem, przemierzali pustynię w poszukiwaniu istot odpowiedzialnych za kradzież Symboli Nuva. Podążając śladami pozostawionymi przez Bohrok-Kal, grupa napotkała Pohatu, do którego w wyniku namagnesowania przeczepiło się kilka Mahi. Po tym, jak Takua i Jaller oddzielili kozie Rahi od Toa, Pohatu dołączył do drużyny.

Pustynia została później oczyszczona przez roje Bohroków i całkowicie zniszczona podczas przebudzenia Wielkiego Ducha Mata Nui.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

BIONICLE

Animacje

Gry online

Reklamy