FANDOM

Rękawica Gryfów
Noimage
Narzędzie
Status Nieznany
Użytkownicy Różni
Funkcje Tworzenie kurczących się kryształowych pierścieni

Rękawica Gryfów to narzędzie stworzone na Xii.

Historia

W pewnym momencie Miserix natknął się na przepowiednię, która przewidziała powstanie organizacji o sile porównywalnej do Bractwa Makuta. By nie wywołać paniki wśród reszty Makuta, Miserix zachował treść przepowiedni dla siebie i zaprojektował broń, którą przechowywał w Kryształach Wiedzy. W późniejszym okresie zlecił Toa Hagah Gaaki dostarczenie broni na Xię w celu zamówienia u mieszkańców wyspy większej ilości narzędzia. Produkcja została jednak opóźniona po tym, jak Teridax obalił Miserixa i objął przywództwo nad Bractwem Makuta.

Dziesiątki tysięcy lat później, Gaaki odkryła labnoratorium w zrujnowanej fabryce na Xii. Przypomniała sobie, że była już w tym miejscu wcześniej i razem z resztą swej drużyny (która była świeżo po walce z Tahtorakiem i Smokiem Kanohi odkryła dziesięć sztuk Rękawic z niebieskimi szponami. Toa pozostawili je jednak tam, gdzie je odnaleźli.

Jakiś czas później Iruini odnalazł plany tej broni i z zaskoczeniem odkrył, że można było użyć jej do walki z nawet tak potężnymi przeciwnikami jak Makuta.

Funkcje

Rękawica aktywuje się, gdy jej użytkownik wejdzie w kontakt fizyczny z przeciwnikiem. Gdy do tego dochodzi, szpony wytwarzają kryształowe pierścienie. Te po otoczeniu wroga zaczynają się kurczyć, doprowadzając ostatecznie do zmiażdżenia przeciwnika.

Ciekawostki

  • Rękawica Gryfów została stworzona przez członka BZPower i byłego moderatora BIONICLEsector01 o nicku Toa of Kenn jako zgłoszenie na 4-ty Konkurs Historii i Teorii BIONICLE. Zajęła w nim pierwsze miejsce w kategorii opisów i została zaakceptowana do oficjalnego kanonu. Greg Farshtey zaznaczył, że tylko funkcje broni są kanoniczne; jej historia została użyta w powyższym artykule jedynie w celu zaprezentowania całości zgłoszenia, jakie wpłynęło podczas konkursu.