FANDOM

"Miejsce wartkich rzek, które wypływają z gór na zachodzie i z lodowca na północy, tworząc liczne wspaniałe jeziora. Południowa część regionu graniczy z dżunglą i jest pokryta w głównej części przez bagna, w większości wciąż niezbadane."
Początek Podróży
Region Wody
Region Wody
Miejsce
Mieszkańcy Plemię Wody, Gali, Akida
Populacja Nieznana
Położenie Wschodnia część Okoto
Status Istnieje
Region Wody jest jednym z obszarów wyspy Okoto. Znajduje się w jej wschodniej części i jest oddzielony od pozostałych regionów wysokim łańcuchem górskim.

Historia

Region Wody stanowił niegdyś niewielką część wyspy Okoto. Był zamieszkiwany przez Okotan z plemienia Wody, był także domem Akidy, Istoty Wody. To także tutaj znajdowały się Kryształy Żywiołów Wody, z których Twórca Masek Ekimu wykuł wzmocnione żywiołowe Maski Mocy. Pewnego dnia, do Regionu Wody przybył Obrońca Owaki po Kryształ Wody od Akidy, by dostarczyć go Ekimu w Mieście Twórców Masek.

Po kataklizmie wywołanym walką Ekimu z jego bratem Makutą w Stolicy Regionu Kamienia, Region Wody rozrósł się, stanowiąc jedną szóstą część Okoto. Wylądował tu także jeden z sześciu fragmentów Zakazanej Maski Makuty. Po walce braci, Owaki umieścił w Regionie Wody Złotą Maskę Wody przeznaczoną dla Toa Gali, Złota Maska Jedności Wody została powierzona zaś Akidzie.

Tysiąc lat później, Region Wody został zaatakowany przez Pająki Śmierci poszukujące legendarnych masek Ekimu i Makuty. Ówczesny Obrońca Wody, Kivoda, wyruszył wtedy do Świątyni Czasu, aby wezwać ujawnionych przez Ekimu w Przepowiedni Bohaterów Toa na wyspę i niedługo potem Toa Gali wylądowała w Regionie Wody, gdzie przywitał ją Kivoda. Toa i Obrońca natychmiast wyruszyli w podróż po Złotą Maskę Wody, aby wyzwolić pełen potencjał Władczyni Wody.

TAOLB Temple of the Water Creature

Świątynia Istoty Wody

Po stoczeniu licznych walk z Pająkami Śmierci, dwójce udało się dostać do świątyni, w której wnętrzu ukryta została Złota Maska Wody. Toa Gali udało się ją zdobyć i przywdziać. Następnie bohaterka wyruszyła do Miasta Twórców Masek, by spotkać się z pozostałymi Toa i przebudzić uśpionego po walce z bratem Ekimu.

Po przebudzeniu Twórcy Masek i wyzwoleniu miasta spod okupacji Armii Czaszek, zamieszkujący Region Wody Okotanie opuścili go, by zamieszkać w nowej stolicy.

Niedługo potem, Gali, Zjednoczycielka Wody, powróciła do tego regionu, by zdobyć Złotą Maskę Jedności Wody. Spotkała Akidę, a następnie wpłynęła razem z nią do świątyni, gdzie znalazła Złotą Maskę Jedności i przywdziała ją na twarz. Następnie Toa i Istota Żywiołu połączyli się, po czym powrócili do Miasta Twórców Masek.

Jakiś czas później, Makuta wysłał Umaraka Niszczyciela do Regionu Wody, by ten odzyskał fragment Maski Ostatecznej Mocy.

Ważne aspekty

Wioski Regionu Wody

Wioski Regionu Wody

Ważni mieszkańcy

  • Gali - Władczyni Wody i późniejsza Zjednoczycielka Wody (dawniej);
  • Kivoda - aktualny Obrońca Wody;
  • Owaki - dawny Obrońca Wody;
  • Akida - Istota Wody.

Znaczące lokacje

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Promocyjne

Kroniki

Animacje

Zwiastuny

Seriale TV

Reklamy

Gry wideo

Zobacz też