FANDOM

"Miejsce to jest pełne zdradliwych przepaści, szczelin i rozpadlin oraz skomplikowanych systemów podziemnych tuneli i jaskiń. Pola obsydianu nadają mu unikalnego wyglądu."
Początek Podróży
Region Ziemi
Region Ziemi
Miejsce
Mieszkańcy Plemię Ziemi, Onua, Terak
Populacja Nieznana
Położenie Południowo-zachodnia część Okoto
Status Istnieje
Region Ziemi jest jednym z obszarów wyspy Okoto. Znajduje się w jej południowo-zachodniej części i jest oddzielony od pozostałych regionów wysokim łańcuchem górskim.

Historia

Region Ziemi stanowił niegdyś niewielką część wyspy Okoto. Był zamieszkiwany przez Okotan z plemienia Ziemi, był także domem Teraka, Istoty Ziemi. To także tutaj znajdowały się Kryształy Żywiołów Ziemi, z których Twórca Masek Ekimu wykuł wzmocnione żywiołowe Maski Mocy. Pewnego dnia, do Regionu Ziemi przybył Obrońca Etoku po Kryształ Ziemi od Teraka, by dostarczyć go Ekimu w Mieście Twórców Masek.

Po kataklizmie wywołanym walką Ekimu z jego bratem Makutą w Stolicy Regionu Kamienia, Region Ziemi rozrósł się, stanowiąc jedną szóstą część Okoto. Wylądował tu także jeden z sześciu fragmentów Zakazanej Maski Makuty. Po walce braci, Etoku umieścił w Regionie Ziemi Złotą Maskę Ziemi przeznaczoną dla Toa Onuy, Złota Maska Jedności Ziemi została powierzona zaś Terakowi.

Onua & Korgot

Onua i Korgot w świątyni Złotej Maski Ziemi

Tysiąc lat później, Region Ziemi został zaatakowany przez Pająki Śmierci poszukujące legendarnych masek Ekimu i Makuty. Ówczesna Obrończyni Ziemi, Korgot, wyruszyła wtedy do Świątyni Czasu, aby wezwać ujawnionych przez Ekimu w Przepowiedni Bohaterów Toa na wyspę i niedługo potem Toa Onua wylądował w Regionie Ziemi, gdzie przywitała go Korgot. Toa i Obrońca natychmiast wyruszyli w podróż po Złotą Maskę Ziemi, aby wyzwolić pełen potencjał Władcy Ziemi.

Po stoczeniu licznych walk z Pająkami Śmierci, dwójce udało się dostać do świątyni, w której wnętrzu ukryta została Złota Maska Ziemi. Toa Onule udało się ją zdobyć i przywdziać. Następnie bohater wyruszył do Miasta Twórców Masek, by spotkać się z pozostałymi Toa i przebudzić uśpionego po walce z bratem Ekimu.

Po przebudzeniu Twórcy Masek i wyzwoleniu miasta spod okupacji Armii Czaszek, zamieszkujący Region Ziemi Okotanie opuścili go, by zamieszkać w nowej stolicy.

TAOLB Temple of the Earth Creature

Świątynia Złotej Maski Jedności Ziemi

Niedługo potem, Onua, Zjednoczyciel Ziemi, powrócił do tego regionu, by zdobyć Złotą Maskę Jedności Ziemi. Współpracując z Terakiem, wkroczył wraz z Istotą do świątyni, gdzie znalazł Złotą Maskę Jedności i przywdział ją na twarz. Następnie Toa i Istota Żywiołu połączyli się, po czym powrócili do Miasta Twórców Masek.

Jakiś czas później, Makuta wysłał Umaraka Niszczyciela do Regionu Ziemi, by ten odzyskał fragment Maski Ostatecznej Mocy.

Ważne aspekty

Wioski Regionu Ziemi

Wioski Regionu Ziemi

Ważni mieszkańcy

  • Onua - Władca Ziemi, a później Zjednoczyciel Ziemi (dawniej);
  • Korgot - obecna Obrończyni Ziemi;
  • Etoku - dawny Obrońca Ziemi;
  • Terak - Istota Ziemi.

Znaczące lokacje

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Promocyjne

Kroniki

Animacje

Zwiastuny

Seriale TV

Reklamy

Gry wideo

Zobacz też