FANDOM

"Myśli mogą być niebezpieczne."
Animacje Online Vahki
Rorzakh
Rorzakh
Vahki
Przydzielone Metru Onu-Metru
Narzędzia Buława Obecności
Status Zniszczone
Wymowa Ror-zak
Rorzakhi były Vahki Onu-Metru oraz pierwszym powstałym modelem tych maszyn.

Historia

Comic Rorzakh

Oddział Rorzakhów

Rorzakhi zostały zaprojektowane przez Nuparu jako stróże prawa, podlegający Turadze Dume.

Gdy Toa Metru Whenua i Nuju udali się poniżej Archiwów, by znaleźć Wielki Dysk Onu-Metru, Rorzakhi przeczesywały teren w poszukiwaniu dwóch Toa po tym, jak usłyszały spowodowany przez nich hałas. Jednakże nie udało im się ich znaleźć, a sami Toa umknęli z odnalezionym Wielkim Dyskiem.

Comic Toa Metru Escorted by Rorzakh

Rorzakhi eskortują Toa do ich celi

Przed Wielkim Kataklizmem Nuju, Whenua oraz Onewa zostali pojmani przez Rorzakhi w Koloseum. Gdy próbowali uciec, jeden z Rorzakhów użył na Whenule swej Buławy Obecności, doprowadzając go do celi. Gdy sześciu Toa Metru uciekało z Metru Nui, by znaleźć schronienie dla Matoran, walczyli i pokonali oddział Rorzakhów, który próbował ich powstrzymać.

W wyniku Wielkiego Kataklizmu wiele Rorzakhów zostało zniszczonych, gdy fala energetyczna przemknęła przez Miasto Legend. Niektóre ocalałe Rorzakhi napotkały później Matau uwięzionego w sieci i próbowały go zabić, ale Whenua uratował go, odwracając uwagę maszyn. Gdy Toa Metru odeszli, Rorzakhi zaczęły się przegrupowywać. Jednakże zostały zniszczone przez roje Visoraków.

Cechy i umiejętności

Animation Rorzakh

Rorzakh w animacji

Choć nie były najszybszymi ani najsilniejszymi Vahki, Rorzakhi zostały stworzone jako wydajne i pracowite jednostki - jednakże, z czasem stały się nadgorliwe do przesady. Rorzakhi nigdy nie darowałyby sobie odpuszczenia pościgu i wolały zaryzykować własne istnienie, niż pozwolić przestępcy uciec. Po Onu-Metru roznosiły się historie o Rorzakhach skaczących do szybów kopalnianych w pościgu za uciekinierami, co kończyło się ich zniszczeniem.

Ich główną strategią było gonienie celu, aż się nie zmęczy, wtedy próbowały go pojmać. W późniejszych modelach Nuparu próbował powstrzymać te samo-niszczycielskie oddanie swej służbie, ale zazwyczaj pogarszał sytuację.

Bronie

Rorzakhi były uzbrojone w Buławę Obecności oraz wbudowany w głowę miotacz dysków Kanoka.

Informacje o zestawie

Set Vahki Rorzakh

Zestaw Rorzakha

Podobnie jak pozostałe Vahki, Rorzakh został wydany latem 2004 roku. Zestaw zawierał 33 części, w tym Kanoka Onu-Metru. W połączeniu z Nuurakhiem oraz Vorzakhiem mógł stworzyć Kranuę.

Artykuł o zestawie 8618 Rorzakh na Legopedii.

Jakiś czas później wydana została limitowana edycja Rorzakha, sprzedawana w sklepach Target. Ta wersja zawierała Dysk Czasu w miejsce Kanoka Onu-Metru oraz złotą Kanohi Vahi.

Ciekawostki

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Animacje

Filmy

Gry wideo

Reklamy

Zobacz też

Linki zewnętrzne