FANDOM

Roxtus
Roxtus Stairs
Informacje o Lokalizacji
Lokalizacja Czarne Szczyty
Status Opuszczony

Roxtus jest domem plemienia skały na Bara Magna.

Historia

Roxtus było zbudowane przed rozpadem ale kto w nim mieszka pozostaje tajemnicą. Wioska leży w Górach Czarnych Kolców. Przed wielu laty było zamieszkane tylko przez niebezpieczne lokalne kreatury, aż do czasu przybycia Skralli. Po zajęciu miasta Tuma zabronił innym odwiedzać miasto bez specjalnego zaproszenia. W Roxtusie cały czas coś się dzieje - patrole pilnują miasta, Łowcy Kości przywożą Glatorian, Agori i Voroxów na sprzedaż, pojmani Agori naprawiają mury, bronie i zbroje. Na Bara Magna krążą plotki o przetrzymywaniu Agori w więzieniach ale Skrallowie ciągle temu zaprzeczają.

Po złapaniu Maluma jego Voroxy zostały wtrącone do lochów a on zmuszony do rozmowy z Tumą, który chciał się dowiedzieć jak kontrolować Voroxy. Po rozmowie Malum miał zaprezrntować jak to się robi. Spuszczono na niego dwa głodne Voroxy. Wykonał on gwizd i machnął ręką. Bestie nic mu nie zrobiły. Wyjaśnił im, że Voroxy muszą czuć respekt. Skrallowie powtórzyli ruchy Maluma lecz nie skończyło się to dla nich za dobrze. Malum wykorzystał zamieszanie, uwolnił resztę Voroxów i uciekł z miasta.

Bohater Agori dążąc do zdobycia obrońców Vulcanusa przyszedł do Roxtus. Skrall i jeden z agori, Atakus zgodzili się dać mu pieczęć Skralla w zamian za dużą ilość Thornaxów.

Jakiś czas po tym Mata Nui przyszedł do Roxtus by uwolnić swoich przyjaciół Kiinę i Berixa. Stoczył walkę z Tumą sam na sam. Mata Nui pokonał lidera Skrallów i zmienił Metusa w węża za zdradę. Żuki Scrabax uformowały wielkiego Maluma i zniszczyły szeregi Skrallów. Po walce miasto zostało opuszczone przez swoich mieszkańców.

Krajobraz

Roxtus jest największą z wiosek na Bara Magna. Podobnie jak inne wioski ma zwartą strukturę skupiającą w sobie wszystkie domy i miejsca pracy.

Jak każda wioska posiada arenę. Arena ma kształt koła i jest ozdobiona symbolem plemienia skały. Z boków areny do środka wystają ostre, czarne kolce. Jednak arena Roxtus jest używana głównie jako miejsce treningu Skrallów, gdyż Glatorianie wolą nie wchodzić do miasta.

Mieszkańcy

Największa osada zawiera największą liczbę Skrallów i Agori. Skrallowie często wsadzają Agori do więzienia. Większość Skrallów należy do wojska i przyjmują tylko rozkazy wyższych rangą. Walczą na rozkaz Tumy, który też przebywał w Roxtus i rzadko go opuszczał.

Znani mieszkańcy: