FANDOM

"Tarduk nie miał wątpliwości, że była to Rzeka Dormus, o której wspominał Surel. Po drodze nie widział niczego niebezpiecznego. Powierzchnia wody była gładka i spokojna, bez najmniejszych oznak jakichkolwiek rwących prądów. Spokój ten wprawił Tarduka w nerwowy nastrój. Na Bara Magna rzeczy wyglądające bezpiecznie najczęściej takimi nie były."
— Narrator, Zagadka Wielkich Istot
Rzeka Dormus
Noimage
Miejsce
Położenie Spherus Magna
Status Istnieje
Rzeka Dormus to rzeka na Spherus Magna.

Historia

Glatorianka Kiina wywodzi się z terenów w pobliżu Rzeki Dormus. Po Rozpadzie kusiło ją, by tam wrócić, lecz obecność Plemienia Wody w Tajun przekonała ją do pozostania w ich osadzie.

Uciekłszy z Lasu Ostrzy, trzej Agori, którzy udali się na poszukiwania Czerwonej Gwiazdy - Tarduk, Crotesius i Kirbold - dotarli na brzeg Rzeki Dormus. Zdecydowali, że aby kontynuować podróż, muszą przez nią przejść. Spróbowali ją przebyć, gdy nagle Crotesius został wciągnięty pod powierzchnię przez Władcę Żywiołu Wody. Tarduk i Kirbold próbowali go ratować, ale sami też zostali złapani i uwięzieni w bańkach powietrza pod wodą. Władca zaczął wypytywać ich o cel wyprawy, gdy nagle woda dookoła zaczęła zamarzać, zmuszając go do ucieczki i porzucenia Agori.

Trójka Agori próbowała następnie dopłynąć do brzegu, gdy pomógł im Władca Żywiołu Skały, roztrzaskując lód. Władca Skały sam zaczął ich potem przesłuchiwać, a gdy dowiedział się, że Agori szukają tylko odpowiedzi, a nie mocy, pozwolił im odejść. Podróżując dalej, Agori zaobserwowali zmiennokształtne Baterra. Dalsza podróż zaprowadziła ich przed bramę, przez którą biegła jedyna droga na północ. Towarzysze spodziewali się u niej magicznych zdolności, ale zdecydowali się pod nią przejść tak czy siak. Ku zdumieniu, zostali teleportowani z powrotem do Atero, skąd przybyli.

Kiedy Bota Magna i Aqua Magna połączyły się z powrotem z Bara Magna, odtwarzając Spherus Magna, Rzeka Dormus ponownie stała się częścią odrodzonej planety.

Krajobraz

Rzeka Północ płynie przez Północny Region, za Lasem Ostrzy. Jest bardzo rwąca i porywista, choć sprawia wrażenie spokojnej. Brzegi rzeki składają się z twardego mułu, a zimny klimat wpływa na niską temperaturę wody.

Życzenie Ducha

Życzenie Ducha to brama znajdująca się niedaleko Rzeki Dormus. Zbudowały ją Wielkie Istoty, by służyła jako narzędzie do teleportacji. Zaprojektowano ją tak, by skanowała umysły przechodzących przez nią istot i teleportowała w miejsce, do którego najbardziej pragnęły się dostać.

Ciekawostki

  • Słowo dormus oznacza w języku Agori spokojny. Rzekę nazwano tak ironicznie, ponieważ sprawia ona wrażenie spokojnej, lecz w rzeczywistości jej prądy są gwałtowne i zdradliwe.

Pojawienia