Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Daleko w dole płynęła Rzeka Skrall. To właśnie tutaj spiętrzała się woda ze stopionego śniegu pokrywającego wierzchołki Czarnych Szczytów, tworząc źródło tej życiodajnej cieczy w oazie Tajun. Rzeka płynęła dalej na południe, parując z każdym kolejnym kilometrem biegu - w okolicy Atero w jej korycie był już tylko suchy piasek."
— Narrator, Przeprawa
Rzeka Skrall
Skrall River
Miejsce
Położenie Bara Magna
Status Nienaruszona

Rzeka Skrall to rzeka płynąca przez Pustkowia Bara Magna.

Historia[]

Rzeka, której źródło znajduje się w Czarnych Szczytach, wpada do Morza Ciekłego Piasku i oddziela Wydmy Zdrady od Kanionu Strachu. Skrallowie zbudowali tamę na rzece, co spowodowało, że tylko cienki strumień wody płynął w jej dół. Wiele plemion walczyło na arenach o kontrolę nad zaporą, ale nie udało się im pokonać Skrallów.

Podczas eskortowania karawany przewożącej Eksydian z Iconox do Vulcanusa, Glatorianie Gresh i Strakk oraz Agori Kirbold i Tarduk spadli z Mrocznej Kaskady do Rzeki Skrall, ścigani przez byłego Glatorianina Maluma i jego stado Voroxów.

Gresh stracił przytomność z powodu uderzenia o dno rzeki i został uratowany przez Strakka, gdy przybyli Glatorianie Ackar i Kiina. Ładunek Eksydianu również wpadł do rzeki. Zgodnie z sugestią Kiiny, grupa wykorzystała Strakka jako przynętę do oszukania grupy wojowników Skrallów, aby wyłowili Eksydian. Pozostali Glatorianie, którzy się ukryli, zaatakowali znienacka Skrallów i zdołali porwać ich wóz.

Próbując znaleźć Maluma w celu namówienia go do pomocy w walce z Łowcami Kości, Glatorianie Gelu i Ackar udali się nad Rzekę Skrall. Znaleźli tam ślady członków Plemienia Piasku, kiedy nagle zostali zaatakowani przez Zeski i Voroxy.

Ostatecznie tama Skrallów została przejęta przez inne plemiona, co umożliwiło ponowny swobodny przepływ rzeki.

Kiedy Bota Magna i Aqua Magna ponownie połączyły się z Bara Magna, odtwarzając Spherus Magna, rzeka stała się częścią odrodzonej planety.

Pojawienia[]

Książki Online

Opowieści

Przewodniki

Magazyny

Opowiadania

Advertisement