FANDOM

Sanso
Sanso
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana
Mata Nui: Muzyk
Maska Pakari
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Sanso to Le-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Na Metru Nui, Sanso żył i pracował w Le-Metru. Został pojmany przez Vahki pod komendą Makuty Teridaxa i uśpiony w Sferze Matoran. Uratowali go Toa Metru i przetransportowali na wyspę Mata Nui.

Mata Nui

Sanso1

Sanso grający na flecie

Z powodu uśpienia, ciało Matoranina stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Le-Koro pod przewodnictwem Turagi Matau.

Na Mata Nui Sanso był muzykiem. Tak jak Makani znał się na Zasadzie Wiary. W czasie wojny z Makutą, Sanso i inni Le-Matoranie zostali zaatakowani przez Nui-Rama, lecz uratował ich Onua z pomocą pozostałych Matoran Powietrza. Podczas ataku Bohroków, Sanso stracił swoją maskę i została ona zastąpiona przez Krana. Po zwycięstwie Boxorów, wszyscy Matoranie odzyskali swoje Kanohi. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, Sanso został przebudowany w większą, silniejszą i zwinniejszą formę.

Gdy Hahli odwiedzała Le-Koro podczas Turnieju Kolhii, Turaga Matau zasugerował, aby odszukała Sanso i poprosiła go o przekazanie jej wiedzy Zasady, aby pomóc jej w treningu.

Powrót na Metru Nui

Sanso pomagał budować łodzie, dzięki którym on i inni Matoranie przedostali się na swoją rodzinna wyspę, Metru Nui. Pomagał w odbudowie miasta do czasu, gdy wyręczyła go i innych Matoran Włócznia Artakhi.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa w bitwie na Bara Magna, Sanso wraz z resztą istot zamieszkujących Wszechświat Matoran wyemigrował na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Pojawienia